پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز سال تحصیلی در مازندران به وقت شهریور/ سال تحصیلی متفاوت با چاشنی کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، از زمانی که پای کرونا به میان جوامع باز شد شاهد دردسرها، اتفاقات و تغییراتی در حوزه‌های مختلف زندگی بودیم و هستیم از دیدوبازدید عید گرفته تا اعیاد مناسبتی و عزاداری‌ها و اکنون هم زنگ مهر.

امروز آغاز سال تحصیلی بود، سال تحصیلی که در هوای مهری بود ولی امسال باتوجه به وضعیت کرونایی در هوای شهریوری آغاز شد، شاید باورش هم سخت باشد که نیمه دوم شهریور آغاز سال تحصیلی باشد.

 

این روزها باوجود نگرانی خانواده‌ها در ارتباط با بحث کرونا زنگ سال تحصیلی در مدارس سطح مازندران به صدا درآمد، زنگ مهری که امروز در شهرهای استان مازندران همزمان با سایر استان‌های کشور نواخته شد.

درست است نگرانی خانواده بحق است ولی امروز حضور دانش‌آموزان با کوله‌پشتی‌های خود در خیابان‌ها شور دیگری به خیابان‌های استان بخشید، کرونا طی هفت ماه گذشته موجب اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بسیاری در جامعه شد که بیشتر از همه وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار داده است که باید با نگاه هوشمندانه و مدیریت درست و البته رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی با شروع سال تحصیلی زمینه سرزندگی را در جامعه فراهم کنیم.

امروز فضای متفاوتی در مدارس مازندران حاکم بود شروع آغاز تحصیلی به جای برگزاری در یک روز طی چند روز تقسیم شد تا سلامت دانش‌آموزان به مخاطره نیفتد.

باتوجه به اهمیت سلامت مدارس مازندران از چند روز قبل بحث ضدعفونی فضای مدارس را در دستور کار قرار دادند تا نگرانی در ارتباط با حضور دانش‌آموزان نداشته باشند باوجود همه مسائل سال تحصیلی جدید با هزار حرف نگفته و مقابل چشم‌های نگران آغاز شد حتی برخی خانواده‌ها اعتقاد دارند مگر فرزندمان یک سال از تحصیل عقب بماند چه اتفاقی افتاد یا اینکه حاضر به حضور فرزندمان در فضای مدرسه نیستیم و هزار حرف دیگر ….

 

امروز زنگ بازگشایی مدارس نواخته شد ولی افسوس رنگ و بوی متفاوتی با سال‌های قبل داشت و  فضای کلاس‌ها و تخته سیاه‌ها و مدرسه همه چشم انتظار هستند تا دوباره سراپا از عطر لبخندهای دانش‌آموزان پر شوند به امید آن روز ..

اسفندیار نظری رئیس ستاد طرح مهر آموزش و پرورش مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید از شنبه ۱۵ شهریور آغاز شد اما با توجه به شرایط کرونایی این مراسم با شرایط متفاوتی نسبت به سال قبل برگزار شد.

وی افزود: آغاز سال تحصیلی در ۴هزار و ۹۴۴ مدرسه و بیش از ۵۰۰هزار دانش‌آموز راس ساعت ۷:۳۰ امروز بود و همه مدارس سطح استان امروز دایر بودند.

رئیس ستاد طرح مهر آموزش و پرورش مازندران  بیان کرد: باتوجه به اصل بازگشایی مدرسه مبتنی بر حضوری بودن با همت مردم استان امروز مدارس باحضور معلمان، مدیران، مسوولان استانی و شهرستانی و گروه‌بندی دانش‌آموزان با تراکم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز شد.

 

نظری با اشاره به اینکه در مازندران ۵۵۳ مدرسه دارای دانش آموزان زیر ۵۰ نفر هستند که عمدتا در مناطق روستایی و کوهستانی وجود دارد، اضافه کرد: با هماهنگی به عمل آمده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مدارس شروع به فعالیت کردند.

وی ادامه داد: در مدارس شهری نیز با جمعیت بالای 50 دانش‌آموز کلاس‌ها به صورت گروه‌بندی زوج و فرد و با آموزش تلفیقی، ترکیبی و تجمیعی به‌صورت حضوری و غیرحضوری فعالیت خود را آغاز کردند.

رئیس ستاد طرح مهر آموزش و پرورش مازندران افزود: باتوجه به تفویض اختیار کامل به مدیر و شورای مدرسه مقرر شد آموزش همراه با کیفیت در مدارس اجرا شود و با ارائه اطلس آموزشی و هماهنگی با خانواده‌ها آموزش همراه با کیفیت در مدارس اتفاق بیفتد.

نظری با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه اجبار و التزامی برای حضور اجباری دانش‌آموزان در استان نیست، خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی و جلب اعتماد خانواده‌ها و رعایت سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی نسبت به ارائه آموزش با کیفیت اقدام خواهد شد.

وی به وضعیت خوب مدارس استان اشاره کرد و گفت: در بازگشایی مدارس باتوجه به دستورالعمل حضور دانش‌آموزان در مدرسه دیر ابلاغ شد اطلاع رسانی با مشکلاتی همراه بوده است.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: در هفته جاری طی هماهنگی به عمل آمده با خانواده دانش اموزان با استفاده از بستر شاد مدرسه تلویزیونی، رادیو معارف ، رادیو قرآن و با تهیه درسنامه در قالب سیدی، دی وی دی، هماهنگی با صدا و سیما و با ایجاد استودیو آموزشی در آموزش و پرورش مازندران امیدواریم اموزش باکیفیتی باشیم.

نظری با اعلام اینکه با رونمایی شبکه شاد ۲ نگرانی‌های سخت‌افزاری از بین رفته است، گفت: امیدواریم با اعتماد و تعامل بین مدیر، معلم و خانواده بستر مناسبی برای برخورداری آموزش باکیفیت برای دانش‌آموزان فراهم شود.

 /86034/ع/م


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.