پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶۳۹ مدرسه مازندران فاقد سرویس بهداشتی استاندارد هستند

0

اسفندیار نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش در راستای پروژه مهر در استان اظهار داشت: قرار است پویشی در سط استان به ریاست اصناف صورت گیرد تا برای ۵۰ هزار دانش آموز فاقد گوشی هوشمند و تبلت، گوشی تهیه شود و از همه مردم تقاضا داریم در این پروژه بزرگ به دانش آموزان نیازمند کمزک کنند.

وی به بهداشت مدارس اشاره و اضافه کرد و گفت: از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌های بهداشتی و سرویس‌های بهداشتی در مدارس باید توجه لازم صورت گیرد و با توجه به اعتبارات ملی و تمهید مقدمات در حال حاضر ۶۳۹ مدرسه در استان فاقد سرویس بهداشتی و آبخوری استاندارد هستند که باید مشکل آن برطرف شود.

نظری همچنین به تشکیل کمیته سواد رسانه‌ای براساس شعار پروژه مهر اشاره و برنامه محوری، سواد رسانه‌ای و بهداشت مدارس را جزو شعار پروژه مهر بیان کرد و گفت: کمیته سواد رسانه‌ای با محوریت آموزش معلمان برای تولید محتوا و ورود به بستر شاد تشکیل شده است.

نظری افزود: همچنین کمیته ایمنی و بهداشت در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل شده تا به بهداشت و ایمنی مدارس رسیدگی شود.

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به کسب رتبه برتر استان در پروژه مهر طی سال قبل اظهار داشت: امسال با همت صورت گرفته و با تلاش خیران و اولیا در این راستا تلاش می‌کنیم.

وی با اظهار اینکه همزمان با بازگشایی مدارس سه وضعیت زرد، قرمز و سفید در استان پیش بینی شده است، گفت: در صورت وضعیت زرد، در مناطق کم جمعیت مدارس، تحصیل حضوری خواهد بود و در وضعیت قرمز مدارس به صورت مجازی فعالیت‌ها را آغاز می‌کنند.

نظری یادآور شد: همچنین در دوره متوسطه، روزهای پنجشنبه به فعالیت تحصیلی افزوده شده است اما در مناطقی که دانش آموز کم جمعیت داریم، روال آموزشی از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

کد خبر 4996651
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.