پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز برداشت کشت دوم برنج در شالیزارهای مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

مجید بهادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، درباره وضعیت نهایی کشت برنج در اراضی شالیزاری مازندران اظهار کرد: برداشت شلتوک در کشت اول برنج در ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمین های شالیزاری استان به پایان رسید.

وی ادامه داد: برنج در ۲۰۴ هزار و ۱۲۷ هکتار معادل ۹۵ درصد اراضی شالیزاری مازندران به صورت مکانیزه و ۱۰ هزار و ۶۷۳ به روش سنتی برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال کشت مجدد برنج و پرورش رتون در ۱۰۹ هزار و ۹۷۹ هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: کشت مجدد برنج پس از برداشت کشت اول برنج در ۵۵ هزار و ۶۳۷ هکتار و پرورش رتون در ۵۴ هزار و ۳۴۲ هکتار از اراضی شالیزاری استان صورت گرفت.

بهادری با اشاره به اینکه برداشت برنج رتون در اراضی شالیزاری استان آغاز شد، اظهار کرد: امسال مبارزه با علف های هرز در ۴۰۶ هزار و ۸۳۴ هکتار، کرم ساقه خوار برنج ۱۶۱ هزار و ۳۳۳ هکتار، بلاست خوشه در ۹۸ هزار و ۹۱۸ هکتار و بلاست برگ در ۸۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع شالیزاری استان انجام شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار و ۲۵۴ تن کود بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد، گفت: امسال ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمین های زراعی استان به کشت اول برنج اختصاص یافت که در ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام اصلاح شده، کشت شد.

 /۸۶۰۳۵/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.