پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادسازی سواحل مازندران؛ طرحی که عقیم مانده است

0

‌دادستان عمومی و انقلاب نوشهر با اشاره به این که در سال ۹۶ حدود ۲۵ هزارو ۴۵۱ متر از سواحل این شهرستان آزاد سازی شد، گفت: به دلیل سو مدیریت نقاط آزادسازی شده مجدد توسط اشخاص تصرف شد که این حاکی از عقیم ماندن طرح است.

‌به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، علی اکبر علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به این که در سال ۹۳ دو هزار و ۸۰۰ پرونده در دادسرای این شهرستان ‌تشکیل شد اظهار کرد: در سال گذشته 19 هزار و 530 فقره پرونده به دادسرا شهرستان وارد و در این مدت نیز 19 هزار و 947 فقره پرونده نیز مختومه شد که 417 پرونده آن برای سال 95 بود.

وی با اشاره به ورود هشت هزار و 22 فقره پرونده در سال گذشته به شورای حل اختلاف شهرستان از خروج هفت هزار و 994 فقره از آن‌ها در سال 96 خبر داد و افزود: نتیجه 2 هزار و 800 فقره پرونده از ورودی به شورای حل اختلاف‌ها با تلاش این دستگاه به صلح و سازش منجر شد.

دادستان عمومی و انقلاب نوشهر در ادامه با اشاره به این که در سال ۹۶ حدود ۲۵ هزارو ۴۵۱ متر از سواحل این شهرستان آزاد سازی شد، تصریح کرد: 11 هزار و ۵۲۰ متر مربع نیز ذیل ماده ۵۵ در جنگل و دشت، رفع تصرف شد.

علیزاده یکی از دغدغه‌های دستگاه قضا نوشهر را  سواحل عنوان کرد و گفت: نقاطی که آزاد سازی شد متاسفانه به علت عدم مدیریت درست، مجدد توسط اشخاص در حال تصرف بوده و این موضوع نشان از عقیم بودن طرح می‌دهد.

دادستان‌ عمومی و انقلاب نوشهر مبارزه با اشرار را از دیگر دغدغه‌های دستگاه قضا دانست و یادآور شد: باید با ‌آن‌هایی که واقعا شرارت کرده و دست به اسلحه می‌برند و جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند، به شدت برخورد شود.

علیزاده از سامانه ثنا به عنوان بهترین کمک در رسبدگی به پرونده‌ها به صورت الکترونیک یاد کرد و متذکر شد: این سامانه ابلاغ‌ها را به صورت الکترونیکی به شخص اطلاع رسانی می‌کند.

وی با ابراز گلایه از عملکرد نظارتی ضعیف در مجموعه سیترا تصریح کرد: بیم آن می‌رود که امسال با بی برنامگی در این منطقه با غریق مواجه شویم.

دادستان نوشهر با بیان این که خدمات در سیترا ضعیف است، خاطرنشان کرد: بارها با شورای شهر و شهردار برای مدیریت صحیح در سیترا جلساتی برگزار شد اما پس از گذشت 37 روز از آغاز طرح هنوز مدیریت درستی در این نقطه دیده نمی‌شود.

علیزاده در ادامه به دو پرونده اختلاس در نوشهر اشاره کرد و گفت: ‌یکی از پرونده‌ها هنوز موثق نیست و دیگری به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان در شرکت توزیع برق تشکیل پرونده شده که مراحل ضبط اموال شخص در حال انجام است و با پلیس اینترپل هم برای بازداشت شخص از طریق ترکیه در حال پیگیری هستیم.

‌تشکیل 2 هزار و 742پرونده در سال جاری در دادگاههای نوشهر

ابراهیم علیزاده نیکو رئیس دادگستری نوشهر نیز با ابراز امیدواری از این که با ارتباط با رسانه‌ها گام های موثری در راستای چشم اندازها برداشته شود، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلات دادگستری نوشهر کمبود منابع انسانی و کارمند است.

وی افزود: دادگستری نوشهر تنها با ۳۷  درصد ظرفیت در حال خدمت رسانی به مردم است که با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت رئیس قوه قضایی قرار است تا 2 ماه آینده 12 نیروی کارمند اداری به این مجموعه اضافه شود.

وی افزود: در سال جاری تاکنون 2 هزار و 742 فقره پرونده در دادگاه‌های این شهرستان تشکیل شده و 2 هزار و 795 پرونده مختومه شده که بیشترین آنها مربوط به تامین خواسته، مطالبه وجه و اقساط و بدهی بوده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.