پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آرین غلامی: می‌خواهم برای کشورم بازی کنم/ روایت قهرمان شطرنج جهان از زمان خبر شهادت «حاج قاسم»

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نشست خبری اختتامیه جشنواره ورزشی مجازی بسیج دانشجویی استان مازندران بعد از ظهر امروز با حضور آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج ایران و مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در سالن جلسات کوثر ستاد سپاه استان برگزار شد.

آرین غلامی استان بزرگ شطرنج ایران در این نشست به سوالان خبرنگاران پاسخ داد و افزود: به همراه تعدای از شطرنج‌بازان با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشتیم که هیچ کدام از قول‌هایی که داده شده عمل نشد و هیچ مبلغی تاکنون پرداخت نشده است. 

وی به مسابقات المپیاد شطرنج اشاره کرد و گفت: تیم ایران در مرحله اول جز سه تیم اول نشد و صعود نکرد ما در گروه مرگ بودیم چین، هند و پاکستان نیز در این گروه حضور داشتند.

استاد بزرگ شطرنج ایران با بیان اینکه وضعیت تیم ملی به غیر از فیروزجاه که به فرانسه رفت، طباطبایی، قائم مقامی و بنده  و …  عضو تیم ملی هستیم، بیان کرد: ما به مسابقات اعزام شدیم اما هنوز مشکلاتی با فدراسیون داریم فدراسیون رئیس ندارد و سرپرست دارد و امیدواریم بتوانیم بعد از انتخابات روزهای خوبی را رقم بزنیم.

غلامی به مسابقات شطرنج به صورت آنلاین اشاره کرد و افزود: در مسابقات آنلاین چون به صورت مجازی است مشکلات خاص خود را دارد، اما در مسابقات رسمی شرکت می‌کنم چراکه چک کردن بازیکنان بهتر است. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مازندران یکی از قطب‌های شطرنج است و در مورد رده سنی هم خیلی بهتر هستیم، ولی خوب هرچه سن بالاتر می‌رود این پیشرفت به دلیل نداشتن مربی‌های سطح بالاتر کاسته می‌شود، مسؤولان ورزشی در رشته شطرنج برای این رشته کم گذاشتند، نداشتن مربی در سطح بالاتر باعث شده که بچه‌ها وقتی از رده جوانان بالاتر می‌آیند نمی‌توانند خوب ادامه دهند. 

استاد بزرگ شطرنج ایران با بیان اینکه قاعدتا هر استاد بزرگی پیشنهادات خود را دارد و تصمیماتی هم برای خود می‌گیرد، بیان کرد: سال‌های قبل از آمریکا پیشنهاد داشتم الان هم از سوئد، اما من می‌خواهم برای کشورم بازی کنم.

غلامی در ادامه به رزمایش کمک‌های مومنانه اشاره کرد و افزود: از همان شروع ویروس کرونا سعی کردم به هر نحوی کمک مردم باشم چه کمک مالی چه حضوری، به نظرم هر کسی به هر نحوی که خودش می‌تواند باید هر کاری انجام دهد و کمک خود را برساند، در دوره اول و دوم کمک مومنانه حضور داشتم در تهران و مازندران، در تهران حدود 70 هزار بسته مواد غذایی بعد از شناسایی توانستیم به دست نیازمندان برسانیم.  

وی در ادامه بیان کرد: بعد از دیدارم با حاج قاسم و مقام معظم رهبری حدود چهل تا بازی را نباخته بودم و همون موقع‌ها بود که استاد بزرگ شدم، چند روز قبل از اینکه حاج قاسم به شهادت برسد من در مسابقات هند حضور پیدا کردم و هم اتاقی‌ام هم یک آمریکایی بود، خیلی دوران سختی بود نتوانستم مسابقات را خوب پیش ببرم و شرایط سختی داشتم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا نیز با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی ورزش ارزش مدار است، گفت: ایران، پرچم‌دار ورزش پهلوانی در دنیاست.

سید امیر سادات کرمی به تعدد عدم مقابله با رژیم صهیونیستی ورزشکاران ایرانی اشاره کرد و  افزود: آرین غلامی در این سن نوجوانی، ورزش پهلوانی را به دنیا نشان داد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در ادامه به جزئیات فراخوان جشنواره ورزشی پرداخت و گفت: فراخوان بصورت گسترده در همه دانشگاه‌های مازندران داده شد و هر کدام از دانشگاه‌ها یک نماینده برای شرکت در این جشنواره داشتند.

سادات کرمی با اعلام اینکه فراخوان جشنواره در سه رشته ورزشی شنای سوئدی، حرکات عضلات شکمی و بارفیکس از اردیبهشت ماه سال جاری تا پایان خرداد ماه بود، اضافه کرد: به دلیل شرایط کرونایی، اختتامیه جشنواره به تعویق افتاد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا با اشاره به اینکه ۲۰۰ اثر به جشنواره ارسال شد، از برتری ۹ نفر در این جشنواره  و ۵ نفر هم در ورزش همگانی خبر داد و گفت:

سادات کرمی گفت: هدف این جشنواره ایجاد حال و هوای ورزش در جوانان در شرایط کرونایی بود.

 /۸۶۰۴۱/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.