پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آخرین وضعیت کرونا در مازندران| بستری بودن 1392 بیمار مبتلا در بیمارستان‌ها

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، طی ماه اخیر که وارد ششمین ماه از شیوع ویروس کرونا در مازندران شدیم همچنان روزهای قرمز کرونایی را پشت سر می‌گذاریم.

درست است موارد ابتلا و بستری طی روزهای گذشته روند کاهشی داشته اما نگرانی‌ها باتوجه به حضور مسافران که با تعطیلات عید فطر و خرداد ماه برابری می‌کرد زنگ خطر جدی تداوم روزهای قرمز کرونایی را به صدا درآورده است.

اما نکته جالب در ارتباط با حضور مسافران در شمال این بوده در پاسخ به این سؤال که چرا سفر به مازندران را انتخاب کردند مگر نمی‌دانند که این استان در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته است این است که استان خودمان هم قرمز است چه تفاوتی دارد.

گزارش‌های میدانی نیز در شهرهای مازندران نشان از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نیست و حتی اعلام شده که رعایت مسائل بهداشتی در استان در حد ۵۰ درصد است که این موضوع نیز دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را بیشتر و بیشتر می‌کند.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۵۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۲۲۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم‌اکنون هزار و ۱۲۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه باید، ضمن استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی با اجتناب ازحضور در اجتماعات و مراسم و پرهیز از مسافرت به قطع چرخه بیولوژیک انتقال ویروس این بیماری کمک کنند.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار جدید بستری و ۳۹ بیمار هم ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۴۹ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۱۸۹ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد هزار و ۳۹۲ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.