پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آخرین وضعیت کرونا در مازندران/ آمار بیماران بستری به مرز 2 هزار نفر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ششمین ماه از شیوع ویروس کرونا را پشت سر می‌گذاریم درحالی‌که آژیر قرمز کرونایی در مازندران به صدا درآمد و آمار بیماران بستری که از نیمه دوم تیر ماه افزایش یافت همچنان چهار رقمی ماند.

 تعداد بیماران شناسایی شده نیز نسبت به روزهای گذشته همچنان با روند صعودی ادامه داد و همچنین تعداد بیماران بستری شده نیز بالا است که اگر در زمینه قطع زنجیره کرونا اهتمام نشود شرایط بحرانی خواهیم داشت.

شرایطی که پشت سر گذاشتیم بار مضاعفی بر دوش مجاهدات سلامت بود که این روزها هم همچنان سخت‌کوشانه درحال تلاش در سنگر سلامت هستند.

دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۱۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۳۱۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم‌اکنون هزار و  ۵۸۹ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه روند جهشی ابتلا به ویروس کرونا در استان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: به‌طوری‌که روزانه صد‌ها نفر مبتلا می‌شوند و صد‌ها نفر نیز در معرض ابتلا قرار می‌گیرند.

موسوی خاطرنشان کرد: برای هم‌زیستی مسالمت آمیز با کرونا، تغییر سبک زندگی مردم الزامی است و در این شرایط باید از برگزاری و یا حضور در مراسم و دورهمی‌ها خودداری واستفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به عنوان یک فرهنگ عمومی توصیه می‌شود.

دکتر فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹بیمارجدید بستری و ۴۷ بیمار هم ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: همچنبن ۴۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، براساس آخرین گزارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۷۸ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند و تعداد بیماران بستری به یک‌هزار و ۹۰۶ نفر رسید.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.