پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آخرین نتایج آرای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در مازندران

1

 

پایگاه خبری چهاردانگه: در روز گدشته  ۷ اسفند ۱3۹۴، مردم فهیم استان مازندران با شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری وکیلان خود را راهی مجلس شورای اسلامی نمودند.

 

آخرین نتایج آرا به شرح ذیل می اشد:

مجلس خبرگان رهبری:

از بین ۷ کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مازندران، تاکنون از مجموع ۳۰۴۹ شعبه اخذ رأی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با ۲۵۳ هزار و ۱۹۹ رأی، آیت‌الله نورالله طبرسی با ۲۰۵ هزار و ۸۸۰ رأی، آیت‌الله علی معلمی با ۱۸۲ هزار و ۳۶۹ رأی، آیت‌الله سیدرحیم توکل با ۱۶۶ هزار و ۳۷۴ رأی، آیت‌الله علی اکبر سیفی مازندرانی با ۱۲۵ هزار و ۷۵۷ رأی، آیت‌الله سیدصادق پیشنمازی با ۹۴ هزار و ۳۵۲ رأی، آیت‌الله محمدحسن گلی شیردار با ۶۱ هزار و ۷۸ رأی به ترتیب نفرات اول تا هفتم هستند.

 حوزه انتخابیه شهرستان های ساری و میاندورود:علی‌اصغر یوسف‌نژاد از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود برای سومین‌بار راهی بهارستان شد.گفته می‌شود در این حوزه انتخابیه رقابت تنگاتنگی بین منصورعلی زارعی نامزد جبهه متحد اصولگرایان مازندران و محمد دامادی نماینده فعلی مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

بعضی از منابع خبری هم از حضور قطعی محمد دامادی در مجلس دهم خبر می‌دهند.یوسف‌نژاد در لیست اصلاح‌طلبان مازندران قرار داشت.

حوزه انتخابیه شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگا: نتایج جمع‌بندی آرای شمارش شده در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه، در این حوزه پس از شماره آ‌را ‌ علی محمد شاعری ‌ با ۷۱۸۷۷ رای بعنوان نماینده منتخب این حوزه شد.‌

همچنین سید احمد میری با ۳۸۶۵۰ رای و احمد علی مقیمی با ۲۲۴۸۵ رای  نفرات بعدی انتخابات حوزه انتخابیه شرق مازندران بوده اند.

حوزه انتخابیه شهرستان بابل: با پایان یافتن کار شمارش آرا در حوزه انتخابیه بابل، حضور یکی از کاندیداها به‌عنوان نماینده مجلس قطعی و انتخاب نماینده دوم نیز به دور دوم کشیده شد.

علی نجفی‌خوشرودی از طیف اصلاح‎طلبان با کسب ۶۳ هزار و ۳۰۶ رای از نتیجه شمارش آرا در ۵۰۹ شعبه اخذ رای در حوزه بابل و بندپی به‎عنوان یکی از نمایندگان قطعی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این حوزه وارد بهارستان می‎شود.

همچنین حسین نیازآذری با کسب ۵۹ هزار و ۷۰۰ رای و همت‌الله طاهرنژادلداری با کسب ۵۵ هزار و ۲۰۰ رای، حائز بیشترین آرا شدند و با توجه به اینکه آرای این‎دو نزدیک به‌هم بوده و در حوزه انتخابیه بابل و بندپی نیز دو نماینده باید به مجلس راه یابند، لذا انتخاب نماینده دوم به دور دوم کشیده شده است.

در حوزه انتخابیه بندپی و بابل، ۲۲۵ هزار نفر رای دادند که میزان مشارکت مردم بیش از ۷۰ درصد بوده است.

 حوزه انتخابیه  شهرستان های نوشهر و چالوس: در نوشهر و چالوس قاسم احمدی لاشکی قاسم احمدی‌لاشکی ۳۴۲۲۷ پیروز قطعی اعلام شده است. وی عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی در دوره نهم بوده است.

حوزه انتخابیه شهرستان  آمل:با پایان یافتن شمارش آرا عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس نهم توانست مجدداً رای اعتماد از مردم این شهرستان بگیرد و مجوز ورود به خانه ملت در دور دهم را کسب کند.

وی سه دوره متوالی نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بود و با این نتیجه چهارمین حضورش را در بهارستان تجربه می‌کند.

  حوزه انتخابیه شهرستان های قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی : عبدالله رضیان که حضورش در پارلمان دهم قطعی شد از کل آرای پنج شهرستان قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی ۶۲ هزار و ۲۳۵ رای را از آن خود کرده است.

کمال علیپور نماینده فعلی از این حوزه انتخابیه ۶۲ هزار و ۲۳۵ رای، سیدعلی ادیادنی‌راد ۴۴ هزار و ۸۲۹ رای، سیدحسینی ۴۰ هزار و ۵۸۲ رای را از این حوزه انتخابیه به خود اختصاص دادند.

از این حوزه انتخابیه دو نماینده راهی مجلس می‌شوند که با تعداد آرای فعلی رضیان حضورش قطعی شده و کمال علیپور و سیدعلی ادیانی‌راد باید در مرحله دوم با هم رقابت کنند.

حوزه انتخابیه بابلسر و فریدوکنار: ولی‌الله نانواکناری از حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار برای نخستین‌بار مجلس شورای اسلامی را تجربه می‌کند.

نانواکناری از یادگاران دفاع مقدس است و نام وی در جبهه متحداصولگرایان مازندران به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره دهم وجود داشت.

مقداد نجف‌نژاد نماینده فعلی مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در شمارش آرا بعد از وی قرار دارد.

این حوزه انتخابیه یک نماینده راهی بهارستان می‌کند.

حوزه انتخابیه تنکابن، رماسر و عباس آباد: براساس آخرین آرای دریافتی از صندوق‎های آرا و ثبت در سامانه جامع اطلاع‎رسانی ستاد انتخابات مازندران، شمس‎الله شریعت‎نژاد پیروز قطعی در این حوزه انتخابیه است.

نتایج تقریبی آرای کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در تنکابن و رامسر تا این لحظه به‎ترتیب عبارت است از:

۱- شمس‎الله شریعت‎نژاد با ۴۷ هزار و ۳۳۱ رأی

۲- علی شمس با ۲۵ هزار و ۱۴۰ رأی

٣- غلام‎رضا مشایخی با حدود ۱۸ هزار رأی

۴ -رستم زرودی با حدود ۱۷ هزار رأی

حوزه انتخابیه شهرستان نور و محمود آباد: در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد تا این لحظه رقابت اصلی بین علی اسماعیلی، فرزانه و عبدالوحید فیاضی است. اگر اتفاق خاصی نیفتد علی اسماعیلی روی یکی از صندلی های مجلس دهم می نشیند. اسماعیلی از همان ساعات نخست شمارش آرا خود را از رقیبان جدا کرد و می توان او را برنده این رخداد سیاسی قلمداد کرد.

 

1 نظر
  1. اصغری می گوید

    امیدوارم لااقل محمد دامادی رای بیاره که سر منطقه دودانگه و چهاردانگه بی‌کلاه نمومنه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.