پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آخرین روز تیرماه در مازندران با گرمای کم‌سابقه/ آغاز مرداد با باد و رگبارهای پراکنده

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز روز گرمی را سپری کردیم و همان‌گونه که پیش‌بینی شد شاهد افزایش قابل ملاحظه و محسوس دما در استان بودیم.

وی افزود: بیشینه در شهرهای ساری، پل‌‌سفید و گلوگاه با ۳۹ و قائم‌شهر و آمل با ۳۸ درجه سانتی‌گراد رسید البته دمای احساسی با توجه به رطوبت و شرجی بودن بیشتر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  بیان کرد: آخرین روز تیر ماه امسال شاهد گرمای کم‌سابقه در استان بودیم که از این نظر رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

اسدی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امشب با تغییر سوی جریانات شاهد وزش باد در آسمان مازندران هستیم که در برخی مناطق می‌تواند شدید باشد.

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه علاوه بر استقرار جریانات مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج ناپایدار تراز میانی انتظار داریم گاهی شاهد ابرناکی آسمان، وزش باد نسبتا شدید و همچنین رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده در آسمان استان باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با هشدار احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست بنیان، تاسیسات و داربست‌ها، شکستن شاخه درختان، احتمال سیلاب‌های ناگهانی محلی، خاطرنشان کرد: باتوجه به این شرایط باید نسبت به استحکام سازه‌های موقت و داربست‌ها  اقدام لازم به‌عمل آید و همچنین صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه محدود شود.

اسدی درباره وضعیت دمای هوای استان نیز یادآور شد: بیشینه دمای هوای روند کاهشی پیدا می‌کند به‌طوری‌که بین چهار تا ۱۰ کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: دریای مازندران تا  پایان هفته به‌صورت مواج می‌شود.

 /86034/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.