پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آتش سوزی‌های روز جمعه ۴۰ هکتار مراتع سوادکوه را خاکستر کرد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، اولین آتش سوزی دیروز حوالی ساعت ۱۷ در ارتفاعات سوادکوه در محدوده ” چهل چشمه ” منطقه گدوک به وقوع پیوست که بر اساس اعلام پس از سه ساعت با همکاری عوامل این اداره ، محیط زیست ، هلال احمر و شهرداری و کمک نیروهای مردمی مهار شد.

این آتش را ظاهرا گردشگرانی که به چهل چشمه رفته بودند روشن کردند ولی به خاطر وزش نسبتا شدید باد در ارتفاعات نتوانستند خاموشش کنند و به همین دلیل هم گسترش یافت و تبدیل به آتش سوزی بزرگ شد.

آتش سوزی دوم هم ساعاتی بعد در ” موزی چشمه ” منطقه شورآب شروع شد و سه ساعت زمان برد تا خاموش شود.

این آتش را یک عروس و داماد برافروخته بودند تا بتوانند خاطره ای به یادماندنی از جشن عروسیشان ضبط کنند ولی وزش باد سبب گسترش و تبدیل آن به آتش سوزی گسترده شد که در نهایت با کمک نیروهای منابع طبیعی ، محیط زیست ، هلال احمر ، شهرداری و کمک مردمی  بعد از چهار ساعت خاموش شد.

سعید یزدانی فرماندار سوادکوه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : آتش به ۱۰ هکتار از  ارتفاعات چهل چشمه در منطقه گدوک خسارت وارد کرده است و سبب شد تا گونه های گیاهی تقریبا از بین برود .

وی افزود که آتش در ارتفاعات موزی چشمه در منطقه شورآب هم به حدود  ۳۰ هکتار از مراتع خسارت وارد کرد و بخشی از پوشش گیاهی و درخچه های منطقه را از بین برد.

۷۳۳۴/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.