پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۷۱ هزار بسته اقلام بهداشتی در ساری توزیع شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ابراهیم یعقوبی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور و اظهار اینکه برخی سودجویان نیز اقدام به سو استفاده و احتکار اقلام کرده بودند، افزود: در حال حاضر وضعیت کشور و منطقه در تأمین اقلام بهداشتی و مایحتاج خوب است.

وی از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه خبر داد وگفت: پایگاه‌های مقاومت در خط مقدم این پدافند زیستی قرار دارند و اولین کارگاه تولید ماسک روزهای اول اسفند در شهرستان راه اندازی شد.

وی افزود: در اسفند قرارگاه پدافند زیستی ناحیه‌ای سپاه در شهرستان تشکیل شد و این قرارگاه در پنج زمینه شامل سفیران سلامت، مدافعان سلامت و خدمات رسانی به مردم و کادر درمانی فعال شده است.

سرهنگ یعقوبی با اظهار اینکه تولید ماسک و ضدعفونی اماکن و معابر توسط مدافعان سلامت صورت گرفته است، افزود: پشتیبان سلامت نیز کار تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی را انجام داده‌اند.

فرمانده سپاه ساری، ناظرین سلامت را از دیگر زیرشاخه‌های پدافند زیستی برشمرد و گفت: این ناظران نسبت به رصد قیمت‌ها و شناسایی تخلفات اقدام می‌کنند و مراقبان سلامت نیز در زمینه مبارزه با کرونا فعالیت دارند.

سرهنگ یعقوبی با بیان اینکه هر دو روز یک بار اماکن عمومی و مذهبی توسط بسیجیان ضدعفونی می‌شود، اظهار داشت: ۷۱ هزار بسته اقلام بهداشتی نیز تاکنون در شهرستان توزیع شده است.

فرمانده سپاه ساری از توزیع بیش از ۵۴۳ هزار عدد ماسک در شهرستان خبر داد و گفت: توزیع این اقلام به صورت پایگاه محور و محله محور انجام و ۱۱۵ هزار عدد دستکش یکبار مصرف نیز تولید و توزیع شده است.

وی از اختراع یک دستگاه برای تولید دستکش یکبار مصرف تولید یکی از بسیجیان منطقه شد و گفت: این دستگاه در هر ساعت می‌تواند ۵۰۰ دستکش تولید کند.

وی تولید هزار و ۷۵۹ عدد گان، هزار و ۴۸ ساق دست پرستاری را از جمله اقدامات برشمرد و گفت: علاوه براین تاکنون نسبت به تأمین سبدهای معیشتی و غذایی برای کادر درمانی و بیماران کرونایی نیز تهیه شده است.

کد خبر 4903130
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.