پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۷۰ درصد بنزین مصرفی با نرخ دولتی تامین می‌شود

0

 حسین حسن نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود: مابقی ۳۰ درصدی که مصرف مازاد بر سهمیه ( بنزین ) است با قیمت هر لیتر ۳۰ هزار ریال خریداری  و مصرف می شود و در اصل  افراد پرمصرف، بخشی از هزینه مصرفی اضافی  را که پیش از این به صورت یارانه ای دریافت می کردند به صورت آزاد پرداخت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: دولت نیز طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تمام درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین را در حساب جداگانه ای واریز و تمام این درآمد نیز به حساب ۶۰ میلیون ایرانی در قالب ۱۸ میلیون خانوار هر ماهه واریز می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمازندران اظهار داشت: مرحله اول واریزی یارانه ناشی از افزایش قیمت بنزین به حساب اکثر اقشار کم درآمد واریز شد و خانوارهایی که خود را محقق دریافت این یارانه می دانند و در مرحله اول از آن برخوردار نبودند، می توانستند تا ۲۰ آذرماه با مراجعه به سامانه اعتراض کنند.
حسن نژاد اضافه کرد: قطعا پس از بررسی اعتراض ، آن دسته از خانوارهای نیازمند که در مرحله اول مشمول دریافت یارانه نشدند، در مرحله دوم یکجا این یارانه را دریافت خواهند کرد و دولت نیز با این طرح به دنبال کمک به اقشار کم درآمد و دهک های پایین جامعه است.
وی در مورد مزیت واریز درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین را در حساب مخصوص گفت : این بدین معناست که دولت نه تنها از محل افزایش نرخ سوخت به دنبال درآمدزایی نبوده، بلکه از فشار ناشی از اجرای این طرح به بودجه سالانه نیز جلوگیری کرد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان مازندران خاطرنشان کرد : در طرح هدفمندی یارانه ها که دولت تدبیر و امید نیز باشیوه اجرایی آن مخالف بود، طرح با بودجه سالانه کشور گره خورده به گونه ای که چنانچه درآمد ناشی از اجرای این طرح به میزان پرداختی نباشد، کمبود این درآمد از محل بودجه کشور تامین می شود و این ایراد اصلی طرح هدفمندی یارانه ها بود.
حسن نژاد افزود: این در حالیست که در طرح حمایتی جدید ناشی از افزایش قیمت بنزین ، تمام درآمد به یک حساب جداگانه واریز و تمام مبلغ نیز به حساب مشمولان به صورت ماهانه واریز خواهد شد و افزایش و یا کاهش درآمد در مبلغ واریزی  به حساب مشمولان طرح لحاظ خواهد شد.
وی اضافه کرد : براساس گزارش اولیه این طرح توانست حدود ۲۰ درصد از مصرف بنزین را در سطح کشور کاهش دهد و این روند نگرانی ناشی از کمبود بنزین تولیدی کشور را تا سال ۱۴۰۰ کاهش داده و امید می رود با تداوم کاهش مصرف دولت بتواند به جای وارد کردن بنزین جهت مصرف داخلی در ۱۴۰۰ ، مازاد تولید داخل را به خارج صادر کند.
معاون استاندار مازندران گفت: دولت انتقاد و اعتراض پیرامون اجرای این طرح را می پذیرد، ولی آنچه  مسلم است این که با توجه به تایید طرح از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مزیت هایی که می تواند اجرای درست این برنامه برای اقشار کم درآمد جامعه داشته باشد، از سوی رسانه ها برای مردم تبیین شود.
براساس اعلام شرکت فراورده های نفتی استان مازندران با اجرای طرح افزایش قیمت سوخت از ۲۴ آبان ماه سال جاری مصرف بنزین روزانه ۸۰۰ هزار لیتر در  استان مازندران کاهش یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.