پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶۰ هزار تن مرکبات مازندران صادر شد

0

عزیزالله شهیدی فر روز دوشنبه در جلسه هماهنگی جشنواره ملی مرکبات که قرار است در شهرستان قائمشهر برگزار شود، مقصد صادرات مرکبات استان را کشورهای حاشیه خلیج فارس ، دریای خزر ، روسیه و هندوستان معرفی کرد.

وی پیش بینی کرد که تا پایان امسال میزان صادرات مرکبات استان به خارج از کشور به ۱۲۰ هزار تن و دو برابر کنونی برسد.

شهیدی فر سلامت و مرغوبیت را دو ویژگی مهم مرکبات مازندران برشمرد و گفت که به همین دلیل هم تقاضا برای صادرات به خارج از کشور و ارسال به دیگر استان ها زیاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان صادرات مرکبات استان در سال گذشته را ۵۸ هزار تن اعلام کرد و افزود : امسال صادرات مرکبات نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه بوده و این امر به دلیل گام های رو به جلو صادرات در سطح این استان بوده است .

شهیدی فر مهم ترین راه های افزایش صادرات مرکبات را برداشته شدن سیستم اصلاح ، بسته بندی و سورتینگ معرفی کرد و گفت: یکی از نگرانی های باغداران مازندران حجم بالای کشت پرتقال تامسون است که بهتر است خود باغداران در کشت مرکبات تنوع ایجاد کنند تا ضربه کمتری به بخش تولید و کشاورزان وارد شود.

پیش بینی تولید ۲.۷ میلیون تن مرکبات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید مرکبات در سطح این استان را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود : از این میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مختص پرتقال تامسون است .

شهیدی فر با درخواست از باغداران که در برداشت پرتقال تامسون عجله نکنند، گفت : باغداران سعی کنند تا ۱۵ دی ماه نسبت به برداشت پرتقال اقدام نمایند چرا که ما نسبت به مرکبات به ثبات نسبیی رسیده ایم .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر هم در این جلسه میزان سطح مرکبات در این شهرستان را ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار با ۲۵ گونه مرکبات و ۲۱ هزار و ۷۰۰ بهره بردار اعلام کرد .

مجید جعفری با بیان اینکه تولید مرکبات در شهرستان قائمشهر ۳۵۰ هزار تن است ، افزود : قائمشهر در تولید مرکبات رتبه چهارم استان مازندران را کسب کرده است .

وی چرخه اقتصادی مرکبات شهرستان قائمشهر در سال جاری را  ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد .

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر با بیان اینکه در این شهرستان ۱۷۶ سورتینگ فعالیت دارد ، گفت که تنها ۱۰ سورتینگ از این تعداد این قابلیت را دارند که مرکبات را برای صادرات سورت کنند.

جشنواره ملی مرکبات قرار است از ۹ تا ۱۳ دی ماه امسال در نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.