پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۰ درصد از فضای آموزشی کشور نیازمند بازسازی است

0

محسن حاج میرزایی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های آموزشی چالوس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۸ درصد نیازمند مقاوم سازی و ۱۲ درصد دیگر هم نیازمند تعمیر کامل و بازسازی است.

وی گفت: برای بازسازی و مقاوم سازی این میزان واحدهای آموزشی که مستلزم اعتبار قابل توجهی است امیدواریم با کمک خیرین ، نهادهای مدنی و بنگاه های اجتماعی در کشور بتوانیم به مرور نسبت به بازسازی و مقاوم سازی انها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه آینده کشور در آموزش و پرورش رقم می خورد، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا با فراهم کردن محیط مناسب و معلمان  مستعد برای دانش اموزان، آینده ای خوب برای کشور رقم بزنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین همکاری همه دستگاهها و مردم در بخش های مختلف برنامه ای با این نهاد را یکی از اولویت ها دانست و گفت: مشارکت و همکاری همه مردم منحصرا به کمک های مالی نیست بلکه در زمینه ماموریت های آموزشی و مفهوم واقعی تربیت و همچنین آماده کردن نیروی انسانی برای قبول مسئولیت در آینده نیز مهم است.

حاج میرزایی مشارکت مردم مازندران در کمک به آموزش و پرورش را خوب توصیف کرد و گفت :  ارزیابی های نشان داده این استان در این زمینه ، جزو استان های پیشتاز در سطح کشور بوده است.

وی تاکید کرد: همه مردم و مسئولان و دستگاه های مرتبط باید به این نهاد آموزشی کمک کنند تا به اهداف و برنامه های مد نظر دست یابیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پیشتر با بیان اینکه بیشترین کلاس‌های تخریبی به ترتیب در استان‌های تهران ، خراسان رضوی ، گیلان ، خوزستان و سیستان و بلوچستان قرار دارند گفت: بیشترین مدارس نیازمند مقاوم سازی هم  به ترتیب در تهران ، آذربایجان شرقی ، اصفهان ، فارس و خوزستان واقع اند.

طرح بازسازی و مقاوم سازی واحدهای اموزشی کشور از سال ۸۲ آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش به منظور افتتاح ۱۰ پروژه آموزشی و ورزشی شهرهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت امروز پنج شنبه به غرب مازندران سفر کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.