پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲ هزار همیار اورژانس مازندران برای خدماتدهی به عزاداران حسینی پای‌کار شدند

0

یحیی صالح طبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به این شرایط ویژه و برای اینکه اورژانس مازندران بتواند خدماتدهی مطلوب و بموقعی را به مردم ارائه بکند از ظرفیت همیاران اورژانس در این مدت استفاده می شود . 

وی ادامه داد : همیاران اورژانس افرادی از اقشار مختلف جامعه از جمله پزشک ، پرستار ، معلم ، دانشجو و دیگر گروهها هستند که پس از گذراندن دوره های آموزشی درمانی زیرنظر پرسنل اورژانس این آمادگی را دارند که در زمان های خاص و شلوغ کاری در کنار نیروهای اورژانس به مردم خدماتدهی بکنند . 

رئیس اورژانس مازندران با اشاره به استقرار آمبولانس های ۳۶ پایگاه شهری در مسیرهای دسته روی و مکان های شلوغِ ماه محرم در این استان ، گفت : علاوه بر حضور پرسنل اورژانس در این پایگاهها ، همیاران اورژانس نیز در این فضاها حضور دارند و ارائه خدمت می کنند . 

وی افزود : همیاران اورژانس که دارای کارت شناسایی به همین عنوان هستند قادر به ارائه خدمات درمانی نظیر اندازه گیری فشار خون ، قند خون و حتی کارهای درمانی تشخیص بیماری می باشند و در صورت نیاز به اعزام آمبولانس ، این همیاران با هماهنگی مرکز اورژانس در این خصوص نیز اقدام می کنند تا بیماران به مراکز درمانی منتقل شوند .

به گفته صالح طبری ، اورژانس مازندران با دارا بودن بیش از ۳۰۰ پرسنل در ۹۰ پایگاه به حادثه دیدگان و بیماران خدمات می دهد که در مواقع خاص و ویژه همچون تعطیلات نوروزی ، تابستانی و ماه محرم فعالیت این پرسنل بیشتر می شود . 

وی ادامه داد : در این روزها و با توجه به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در محلات و نقاط مختلف ، اورژانس مازندران علاوه بر استقرار نیروها در مکان های تجمع مردم ، خدماتدهی به مسافران در جاده ها را از طریق ۵۴ پایگاه جاده ای انجام می دهد .

اورژانس مازندران تعداد ماموریت های ماهانه این نهاد را حدود هفت هزار ماموریت اعلام کرد که در تعطیلات این رقم ۱۰ درصد افزایش می یابد .

/۱۸۹۹/۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.