پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲ سامانه بارشی در راه مازندران است/در ارتفاعات بارش برف

????? ??? ?? ? ???? ????? ? ?????
0

مازندران طی روزهای اخیر هوای آفتابی و اندکی با گرما را پشت سر گذاشت و به طوریکه  حداکثر دمای گزارش شده از ایستگاه های هواشناسی مازندران در روز گذشته برای بندر امیراباد به میزان ۱۸ درجه سانتی گراد گزارش شد.

بنا به اعلام هواشناسی مازندران این شرایط جوی آفتابی و گاها نیمه ابری تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و موج نخست سامانه بارشی از  دوشنبه شب وارد این استان می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس نقشه های پیش بینی دو هفته ای وضعیت هوای استان ، تا پنجم دی ماه مازندران تحت تاثیر ۲ سامانه بارشی قرار می گیرد.

علی اصغر بسطامی افزود : نخستین سامانه بارشی از دوشنبه شب هفته پیش رو وارد مازندران می شود و این سامانه تا روز چهارشنبه اکثر مناطق مازندران را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی گفت: در این مدت در مناطق جلگه ای و پایین دست استان شاهد بارش باران و اندکی کاهش دما هستیم و در ارتفاعات این کاهش دما با بارش برف همراه است.

رئیس پیش بینی هواشناسی مازندران افزود : دومین سامانه بارشی از اول دی ماه وارد مازندران می شود که به نسبت سامانه نخست سردتر خواهد بود.

وی گفت: این سامانه که تا روز سوم دی ماه در استان مستقر است باعث کاهش دما و در ارتفاعات با بارش برف همراه است.

بسطامی خاطرنشان کرد : علی رغم ورود این ۲ سامانه بارشی و سرد ، در مناطق پایین دست و جلگه ای که باغات مرکبات در آنها قرار دارند یخبندان رخ نمی دهد و باغداران نگران محصولات خود نباشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.