پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۶۳ خانواده مددجوی سیل‌زده مازندران هفته آینده به خانه‌هایشان باز می‌گردند

0

مدیرکل بهزیستی مازندران روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه کار تعمیر ۲۶۳ منزل آسیب‌دیده در سیل مددجویان بهزیستی در مرحله پایانی قرار دارد، اعلام کرد: هفته آینده تمامی منازل آسیب‌دیده تحویل مددجویان خواهد شد.

سعید آرام با بیان اینکه در سیل اخیر ۴۵ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی نیز دچار تخریب کامل شد، افزود: نخستین واحد مسکونی هفته آینده در شهرستان سیمرغ تحویل خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که تمام تلاش بهزیستی این است که تا پایان شهریور تمامی واحدهای مسکونی تخریب شده ساخته و تحویل مددجویان شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران به اقدامات اجتماعی بهزیستی در سیل اخیر اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر پنج هزار و ۵۴۰ نفر از سیل زدگان غربالگری جسمی – حرکتی، اختلالات روحی و عاطفی شدند که از این تعداد ۲۳۰ نفر برای ارائه خدمات به حوزه‌های خدمات اجتماعی ارجاع و ۱۶۰ نفر نیز برای بهره‌مندی از امکانات و لوازم زندگی ارجاع شدند.

آرام همچنین به طرح‌های افتتاحی هفته بهزیستی اشاره کرد و گفت: ۸۰ مورد اشتغالزایی، افتتاح ۱۱ واحد امور اجتماعی شامل کلینیک مددکاری، مهد کودک و پایگاه خدمات اجتماعی از برنامه‌های هفته بهزیستی مازندران است.

وی همچنین اعلام کرد: در هفته بهزیستی ۱۴ واحد امور توسعه پیش بینی شامل مراکز مشاوره و واحدهای درمان و بازتوانی سرپایی و همچنین ۳ مرکز توانبخشی در ساری، بابل و نوشهر افتتاح خواهد شد.

بهزیستی مازندران وارد اتاق شیشه‌ای خواهد شد

مدیرکل بهزیستی مازندران آگاهی بخشی و همچنین گردش آزاد اطلاعات را یکی از برنامه‌ها و هدف دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: بهزیستی مازندران نیز برای برخورداری از جامعه هدف خود و دیگر افراد جامعه از فعالیت‌ها و وظایف بهزیستی اقدام به استقرار اتاق شیشه‌ای کرده است.

آرام گفت: در این طرح تمامی اطلاعات و فعالیت‌های بهزیستی به صورت روزانه در سایت بهزیستی مازندران قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از راه اندازی سامانه تلفن گویا در هفته بهزیستی اشاره کرد گفت: این طرح نیز زیر مجموعه اتاق شیشه‌ای خواهد بود که هدف آن عدم حضور فیزیکی مددجویان بهزیستی با توجه به معلولیت آنها است.

مدیرکل بهزیستی مازندران استقرار اتاق شیشه‌ای را اولویت سال ۹۸ این اداره در سراسر استان مازندران عنوان کرد و افزود: این تکلیف دولت برای بهزیستی است.

بهزیستی مازندران بیش از ۴۵۰ هزار مددجوی تحت پوشش دارد که ۵۰ هزار نفر از آنها معلولان جسمی – حرکتی هستند.

۷۳۳۵/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.