پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۵ هزار دانش آموز مازندرانی در امتحانات نهایی شرکت می کنند

0

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا سعدی پور با بیان اینکه ۲۵ هزار دانش‌آموز مازندرانی در امتحانات نهایی خرداد ۹۹ شرکت می‌کنند، گفت: امتحانات نهایی خرداد ۹۹ برای پایه دوازدهم نظام جدید و دانش‌آموزان بازمانده نظام قدیم همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۱۷ خرداد تا ۱۶ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون نهایی خرداد ۹۹ با احتساب بازماندگان نظام قدیم ۲۵ هزار نفر هستند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر پایه دوازدهم و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از نظام قدیم و پیش دانشگاهی هستند.

وی تصریح کرد: هماهنگی لازم با ستاد مقابله با کرونای استان و شهرستان‌ها صورت گرفت و نسبت به ضدعفونی حوزه‌های امتحانات نهایی اقدام و همچنین برای هر شهرستان یک ناظر بهداشتی تعیین شد تا مراقبت‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مورد نظر ستاد مقابله با کرونا را در شهرستان‌ها و مناطق پیگیر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: ستاد امتحانات نیز در شهرستان‌ها و مناطق تشکیل شد و دستورالعمل‌های لازم به صورت ویدئوکنفرانسی ابلاغ و مورد تأکید ویژه قرار گرفت.

سعدی پور افزود: با توجه به شرایط خاص و ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد حوزه‌های اجرایی امتحانات نهایی از ۱۷۰ حوزه امتحانی در سال قبل به ۲۷۸ حوزه اجرا رسید، ضمن این‌که حوزه تصحیح نیز از ۱۱ حوزه به ۱۳ حوزه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه به دانش‌آموزان اعلام شد حتماً با ماسک و دستکش در سر جلسه حاضر شوند، ابراز کرد: در حوزه امتحانات نیز تمهید مقدمات شد و اگر دانش‌آموزی بیماری خاص داشته باشد، حتماً مکانی ویژه برایش در همان حوزه تعیین و در چیدمان صندلی‌ها نیز فاصله دو متری رعایت شد.

کد خبر 4934342
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.