پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: روند مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در مازندران همچنان به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در حال افزایش است.
در حالیکه تعداد بیماران جدید کرونا در مازندران روز گذشته ۱۶۳ نفر اعلام شد این تعداد امروز به ۱۹۴ نفر افزایش یافت.

نگرانی از روند افزایشی مبتلایان به کووید ۱۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار نگرانی از افزایش آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان گفت: شبانه روز گذشته ۱۶۳ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ شناسایی و در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و در همین مدت ۸۶ نفر ترخیص شدند.
دکتر سید عباس موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۵ بیمار در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند افزود: در حال حاضر شهرستان‌های آمل، بهشهر، سوادکوه، محمودآباد، رامسر و نوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی نزدیکی شهرهای مازندران به یکدیگر  را از علل ابتلای مردم به کرونا بیان کرد و رعایت هر چه بیشتر موازین بهداشتی را خواستار شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری را در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار ضروری دانست.
دکتر موسوی از مردم خواست از شرکت در هر گونه تجمع و مراسم عروسی، ختم و عزایی خودداری کنند تا این بیماری هر چه رودتر ریشه کن شود.

توصیه مضاعف به رعایت موازین بهداشتی
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۳۱ بیمار جدید از دیروز تا به امروز در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه، از ترخیص ۳۱ بیمار با بهبودی نسبی در این مدت خبر داد.
دکتر سیدفرزاد جلالی تعداد بیماران کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل را ۱۵۹ نفر اعلام و تصریح کرد: ۳۷ بیمار با علائم تنفسی شدید در بخش ویژه بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بر استفاده از ماسک با هدف پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صورت حضور در تجمعات به میزان ۱.۵ متر و شستشوی ۲۰ ثانیه‌ای دست‌ها تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از شیوع این بیماری تالار‌های مراسم، رستورانها، مشاغل غیر ضروری، مراکز دانشگاهی و آموزشی تعطیل شدند افزود: استفاده دائم از ماسک و رعایت نکات بهداشتی مورد تاکید همیشگی ما است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.