پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارشی از نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر بومی «تیرنگ»

وازدهمین نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر بومی «تیرنگ» در سالن اجتماعات حوزه هنری استان مازندران برگزار شد.

0

 

به گزارش مجید ساجدی فر، خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، دوازدهمین نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر بومی «تیرنگ» در سالن اجتماعات حوزه هنری استان مازندران درحالی برگزار شد که ناصر معیل (معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری) مهمان ویژه این مراسم بود.

 

 

تاکنون 75 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

به گزارش خبرنگار چهاردانگه نیوز، در ابتدای این نشست یاسر محمودی دبیر جشنواره با ارائه آماری بیان داشت: تاکنون 75 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که استان مازندران میزبان 25 تا 30 گروه از هنرمندان کشور است.

 

وی اجراهای پژوهشی بومی در این جشنواره را اقدامی برای اولین بار در کشور اعلام کرد و گفت: از برنامه های جدید ما معرفی استان ها و آیین ها و فعالیت های هنری هر استان، قبل از اجرای هر گروه هنری استان هاست.

 

محمودی اظهار داشت: عصر 28 اردیبهشت در پارک ملل یا پارک روشن مراسم افتتاحیه برگزار می شود و زمان برگزاری اختتامیه مراسم 31 اردیبهشت است.

 

اولین توقع ما از صدا و سیماست

در ادامه سینا دلشادی رئیس حوزه هنری استان مازندران، با بیان اینکه آثار دریافتی این جشنواره نسبت به دوره های گذشته رشد چشمگیری داشته است، گفت: کار کردن در حوزه هنر بومی صبر و استقامت زیادی می طلبد و نیاز به پژوهش و تلاش بیشتری دارد تا در کنار هنرمندان برجسته کشور، تاریخ و داشته های خود را معرفی کنیم.

 

وی افزود: هنر نمایش بهترین ابزار برای همدلی و همزبانی است، چون زبان هنر، زبانی است که نیاز به ترجمه ندارد و می توان با همه جای جهان صحبت کرد واحساسات خویش و فرهنگ یک ملت را به اشتراک گذاشت.

 

دلشادی خطاب به همه مسئولین استان بیان داشت: حمایت و حضور در عرصه فرهنگ بیش از پول نیاز به اندیشه و دغدغه دارد و اگر به فرهنگ بوم وتاریخ مان نپردازیم طبیعی است که بیگانگان در این عرصه حضور پیدا می کنند.

 

رئیس حوزه هنری مازندران تصریح کرد: یکی از بهترین راه ها برای ایجاد اصلاحات و جلوگیری از بیراهه ها، ترویج فرهنگ و هنر بومی است.

 

وی اعتبار این جشنواره را رقمی بالغ بر 150 میلیون تومان ( با کمک شهرداری و استانداری) اعلام کرد و گفت: با این همه اولین توقع ما از صدا و سیماست که اگر این حرکت به خوبی رسانه ای نشود بخش عمده ای از زحمات ما به نتیجه نمی رسد.

 

ترویج فرهنگ و هنر، بهترین راه مبارزه با فقر و اعتیاد است

 در ادامه این نشست معین معاونت فرهنگی هنری شهرداری ساری با اظهار اینکه بیشتر اهل کارهای اجرایی و عملیاتی هستم نه حضور در نشست های خبری، بیان داشت: شهرداری ساری در پی ترویج و گسترش گردشگری شهرستان بوده و اکنون ما در مسیر توسعه گردشگری در سطح ساری هستیم.

 

وی افزود: واقعا حضور ارشاد در این جشنواره خالی است و با تغییر مدیریت و نگاه نوی این نهاد، انتظار می رود استقبال بیشتری بعمل آورند.

 

معیل تصریح کرد: در شهری که مردمش تئاتر نبینند سینما نروند و کتاب نخوانند باید قبول کنیم که در آن شهر خبری از فرهنگ و هنر نیست!

 

معاونت فرهنگی هنری شهرداری ساری با بیان اینکه باید سعی کنیم ساری به سمتی برود که ساری جشنواره ملی برگزار کند، گفت: باید تلاش کنیم ساری را یکی از قطب های گردشگری کشور معرفی کنیم در حالی که بسیاری از هنرمندان بزرگ ایرانی فرزندان مازندرانند.

 

وی با اعلام اینکه دلم برای شهر و کشورم می سوزد، افزود: معضلاتی مثل فقر و اعتیاد پشت درب خانه های ما ایستاده اند و تنها با توسعه فرهنگ و هنر می توانیم در مقابل آن ها بایستیم.

  

به گزارش خبرنگار چهاردانگه نیوز در پایان این نشست از پوستر جشنواره رونمایی شد.

 tireng-2 tireng

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.