پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشت ذرت سالانه پنج میلیارد تومان برای کشاورزان سیمرغی درآمد دارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سیدمجتبی حبیب نژاد عصر سه شنبه در دومین جشنواره شیربلال شهرستان سیمرغ که با حضور مدیرکل دفتر غلات و کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ، مسئولین استانی و شهرستانی و احاد مختلف مردم در روستای پایین دسته برگزار شد، افزود: این جشنواره با هدف برندسازی، معرفی و تجاری سازی محصولات ذرت شهرستان برگزار می شود.

وی با اعلام این که سیمرغ تنها شهرستان مازندران است که تمامی مردمش در زمینه کشاورزی فعالیت دارند ، گفت که با توجه به تنوع محصولات ، کشاورزان سیمرغی در بخشی از تولیدات به خصوص در تولید ذرت رتبه برتر استان را دارند.

حبیب نژاد عرصه کشاورزی شهرستان سیمرغ را حدود ۹ هزار هکتار برآورد کرد و افزود که از این میزان بیش از ۷۰۰ هکتار زیر کشت ذرت می‌رود و بیش از ۹ هزار تن ذرت هم از این سطح برداشت می شود.

وی نگاه سنتی به تولید و فروش را از جمله مشکلات بخش کشاورزی بویژه کشت ذرت در شهرستان سیمرغ برشمرد و گفت : طی سال گذشته درصدد بودیم تا بحث کشت مکانیزه ذرت را داشته باشیم که با همکاری همه جانبه جهاد کشاورزی موفق شده‌ایم تا بخش اعظم از کشت این محصول را به صورت مکانیزه انجام دهیم و امسال هم درصدد هستیم تا این روند را ادامه دهیم.

حبیب نژاد از تجاری سازی محصولات تولیدی به عنوان یکی از برنامه های کشاورزی شهرستان یاد کرد و افزود: عادت کرده بودیم که کشاورزان ما به جهت فراهم نبودن زمینه صادرات محصولات خود را به صورت خام به فروش برسانند، بنا بر این ما در تلاش هستیم تا فن آوری اولیه ذرت را در این شهرستان داشته باشیم.

فرماندار سیمرغ از سرمایه گذاران برای فراوری محصول ذرت شهرستان دعوت به سرمایه گذاری کرد و گفت: برای فراهم آوردن زیرساخت های لازم نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم و و با توجه به حمایت های همه جانبه استاندار می‌توانیم این خواسته را به پیش ببریم.

وی همچنین از فراهم آوردن فضا برای کشت بیشتر و تامین بذر با کیفیت به عنوان دو مشکل مهم کشاورزان در شهرستان سیمرغ یاد کرد.

دومین جشنواره فرهنگی اقتصادی شیربلال از امروز به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب برای بازدید علاقه مندان دایر  است.

همچنین در این مراسم از تمبر دومین جشنواره شیربلال رونمایی شد.

۷۳۳۴/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.