پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کتاب کار نسخه جدید معلمان برای دانش‌آموزان

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، روز گذشته یادداشت‌هایی از برخی والدین دانش‌آموزان مدارس شهرستان محمودآباد در فضای مجازی منتشر شد که در آن والدین نسبت به اجبار معلمان مدارس برای خرید کتاب های کمک اموزشی و کنکوری معترض بودند.

والدین در این یادداشت ها نوشتند که معلمان برخی مدارس متوسطه دوم محمودآباد، به بهانه آمادگی بیشتر دانش آموزان در رویارویی با کنکور والدین را مجبور به خرید کتاب‌های کمک آموزشی با عنوان ” کتاب کار” می کنند که هر کدام از این کتاب‌ها بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد و به گفته برخی از والدین خرید مجموع کامل آنها حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد. 

با بررسی بیشتر خبرنگار ایرنا مشاهده شد که در دیگر مدارس استان  نیز مشکلات این چنینی وجود داد و گویی مسئله اجبار والدین به خرید کتابهای کمک آموزشی به یک شهرستان در مازندران ختم نمی شود.

رئیس آموزش و پرورش محمودآباد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد موضوع مطرح شده گفت: با مدیر و معلم مدرسه مربوطه صحبت شده و آن‌ها تاکید کردند که برای خرید این کتاب ها اجباری در کار نبوده است بلکه تنها به عنوان کتاب های کمک آموزشی به دانش آموزان معرفی شدند.

مرتضی نصری افزود: با توجه به اینکه مدرسه مربوطه یکی از مدارس خاص شهرستان محسوب می شود  برای آمادگی دانش آموزان در کنکور و امتحانان نهایی کنار کلاس های کنکوری ، معرفی کتاب برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان  انجام شده است  و جنبه اجبار نداشته است .

وی در خصوص کم کاری معلمان و ارجاع دانش آموزان به کتاب کار جای تدریس افزود: هیج معلمی حق چنین کاری ندارد و از دانش آموزان و والدین آنها  خواست درصورت مشاهده موارد این چنینی  حتما به آموزش وپرورش اطلاع دهند تا با معلم خاطی برخورد شود.

نصری افزود: معلم وظیفه دارد طبق ساعت کلاسی تدریس کند و به همه سوالات دانش آموزان پاسخ دهد، اگر معلمی از روی قصد و به بهانه کتاب های کمک آموزشی کم کاری کند حتما با او برخورد جدی صورت می گیرد.

این درحالی است که معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در این باره اعلام کرد: هر نوع کتابی به غیر از کتاب‌های درسی که از سوی وزارت علوم معرفی می شود جنبه غیر قانونی داشته و توجیه علمی ندارد. 

اسفندیار نظری افزود: تبلیغات و فروش و حتی اجبار والدین به خرید کتابهای کمک درسی از سوی معلمان و مدرسه خلاف مقررات است و برخورد قاطع قانونی خواهد داشت. 

وی به مسئله تبلیغات آموزشگاه ها و کتابهای آموزشی در ادارات آموزش وپرورش استان نیز هشدار داد و گفت : در صورت مشاهده  با خاطیان این مسئله برخورد می شود و اجازه نخواهیم داد احدی از فضای آموزش و پرورش استفاده سوء کند. 

معاون آموزش و پرورش مازندران تبلیغ کتب کمک درسی به هر شیوه ای حتی پیشنهاد را از مصادیق خلاف مقررات دانست و افزود: معلم فقط وظیفه دارد بر اساس سرفصل های درسی که به او ابلاغ شده عمل کرده و از این حد فراتر نرود.

حال باید دید برخورد آموزش و پرورش مازندران با این چنین تخلفاتی چگونه خواهد بود. آیا واقعا برخوردی با این تبلیغات کمک درسی در مدارس خواهد شد و یا اینکه همانند برخورد با معلمی که چندی پیش در بابلسر دانش آموزی را تنبیه بدنی کرد به باد فراموشی سپرده می شود.

قابل پیش بینی است که چنانچه هر چه زودتر با پدیده تبلیغ کتابهای کمک درسی و آموزشگاه‌های کنکوری در محیط مدارس دولتی برخورد نشوند، همانند ویروسی تمامی مدارس را فتح خواهد کرد.

استان مازندان بیش از چهار هزار مدرسه دارد که حدود ۵۳۶ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل می باشند.

۹۹۱۹/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.