پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارت قرمر عبوری به کاپیتان حجازی + سند/ عبوری پاسخ عزل فرماندار ساری را داد؟

کمتر کسی است که از جایگاه اثرگذار شهرداری ساری در هندسه سیاسی مازندران و مخصوصا مرکز آن بی‌خبر باشد. شهرداری ای که توانسته است از مدت تاسیس خود تاکنون چندین نماینده مجلس و مدیران ارشد اجرایی را در خود ببنید.

2

 

پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از مازند شورا: کمتر کسی است که از جایگاه اثرگذار شهرداری ساری در هندسه سیاسی مازندران و مخصوصا مرکز آن بی‌خبر باشد. شهرداری ای که توانسته است از مدت تاسیس خود تاکنون چندین نماینده مجلس و مدیران ارشد اجرایی را در خود ببنید.

 

اما شاید اوج اثرگذاری مدیریت شهری در انتخابات مجلس را بتوان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بررسی کرد. دوره ای که مدیران شهری توانستند جوان عضو شورا که پشتوانه ۵۴ هزار رای ساروی در انتخابات شورای شهر و پشتوانه معنوی پدر را در چنته داشت، راهی خانه ملت کنند.

 

اما دستی بر قضا جریان مقابل این طیف امروز سکاندار مدیریت شهری شده و با توجه به کارنامه عملکردی خویش، هم طعنه به مدیریت ارشد استان می‌زد و هم نیم نگاهی به خانه ملت دارد لذا با تکیه بر کارنامه خویش می‌گوید در تغییر و تحولات سیاسی شهرستان و استان باید او ببینند.

 

لذا این چنین است که یکی از وزنه‌های اثرگذار در ابقای فرماندار سابق ساری بوده و در برخی محافل و افکار عمومی شهروندان مرکز استان، گزینه جدی جایگزینی مدیریت ارشد استان است.

 

امروز شهرداری ساری نه تنها تعیین کننده در معادلات سیاسی شهر ساری و حوزه انتخابیه ساری و میاندورود است بلکه بسیاری از شهرهای مازندران با الگو برداری از شهرداری مرکز استان، توان مدیرتی خویش را به رخ مدیران اجرایی استان کشیده و از دولت سهم بیشتری در تصمیم گیری‌های محلی را مطالبه می‌کند.

 

اگرچه مهدی عبوری رسما اعلام داشتند که: «برای شهرداری ساری هیچ تفاوتی نمی کند که چه افرادی حائز اکثریت آرا شده  و به مجالس خبرگان و شورای اسلامی راه یابند» اما نگاه افکار عمومی به شهردار سابق و شهردار ساری به عنوان دو قطب رقابت سیاسی مرکز استان است.

 

لذا شاید بیش از چگونگی بازنشستگی حجازی، چرایی بازنشستگی ایشان مهم باشد.

 

شهرداری که سابقه نقش آفرینی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در جایگاه حقیقی داشته و این بار هم به نظر می رسد یکی از لیدرهای جدی نماینده جوان ساری باشد اینک ردای بازنشستگی باید به تن کند و بازو بند کاپیتانی را وا نهد.

 

با کارت قرمر عبوری به سید علی حجازی به نظر می‌رسد رقابت سیاسی دو شهردار وارد فاز جدیدی شود اگرچه این بازنشستگی به ظاهر یک روال اداری مرسوم است اما وزن کشی سیاسی بین دو شهردار بر کسی پوشیده نیست.

 

از سویی به نظر می‌رسد شهردار ساری پاسخ عزل جواد واحدی فرماندار ساری را با برکناری لیدر جریان مقابل داده باشد. عزلی که در آستانه انتخابات یکی از نمایندگان ساری را با تردید و دیگری را امیدوار به حضور مجدد در انتخابات نموده بود.

 

و اینک با تائید سازمان بازنشستگی کشوری و با حکم شهردار ساری، سید علی حجازی شهردار قائم شهر بازنشسته شد.

 

2 نظرات
  1. طرفدار دکتر روحانی می گوید

    این عبوری هم شورش رو در آورده خوبه رییس‌جمهور نشده داره تو شهرداری ساری مردم شریف ساری رو با کاراش فریب میده بهش قضیه زندان ساری رو بگید میدونه چه ….. کرد بعد انتخابات هم تو رو میبینیم آقای شهردار

  2. o...o...a می گوید

    برای ما فرقی نمیکنه کی شهردار باشه کی نماینده کی استاندار ….ما فقط کسی رو میخواهیم که برای آبادانی شهر ما کار انجام بده که الحق آقای عبوری از این وظیفه مهم سربلند اومد بیرون حالا اگه میخواد گولمون بزنه بازم اشکالی نداره نهایت امر ما ی شهر زیبا داریم مگه آقایون قبلی که گولمون نزدند کجای شهر ما را آباد کردند آقای عبوری ما راضی هستیم به این گول زدنت …… تا باشد از این گولها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.