پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چهاردانگه رتبه دوم در استان مازندران و رتبه ۲۳ کشوری را از نظر کیفیت آموزشی به دست آورد

0

پایگاه خبری چهاردانگه: منطقه چهاردانگه در استان مازندران با وجود داشتن ویلاهای کوچک و بزرگ، از مناطق محرومی به شمار می‌رود که نزدیک به ۱۷۰۰ نفر از ساکنان آن با کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) روزگار می‌گذرانند.عوامل مختلفی به عنوان دلایل اصلی محروم ماندن این منطقه مطرح می‌شود که همه آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم با بی‌کاری و مهاجرت روستاییان به شهر در ارتباط هستند.از نشانه‌هایی که رد مهاجرت از شهر به روستا را با خود دارد، مدرسه‌های نیمه‌مخروبه چهاردانگه هستند.

این روزها ۱۴ مدرسه در این منطقه در حال ویرانی هستند  منطقه چهاردانگه در استان مازندران با وجود داشتن ویلاهای کوچک و بزرگ، از مناطق محرومی به شمار می‌رود که نزدیک به ۱۷۰۰ نفر از ساکنان آن با کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) روزگار می‌گذرانند.عوامل مختلفی به عنوان دلایل اصلی محروم ماندن این منطقه مطرح می‌شود که همه آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم با بی‌کاری و مهاجرت روستاییان به شهر در ارتباط هستند.از نشانه‌هایی که رد مهاجرت از شهر به روستا را با خود دارد، مدرسه‌های نیمه‌مخروبه چهاردانگه هستند. این روزها ۱۴ مدرسه در این منطقه در حال ویرانی هستند شاید آخرین زنگ برخی از این مدرسه‌ها به بیش از ۸ سال پیش برسد اما در دفتر حضور و غیاب کلاس سوم و چهارم در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۷۳ معلم با خودکار قرمز درشت نوشته بود «تعطیل به علت ریزش برف زیاد».

در سال ۱۳۸۰ در منطقه چهاردانگه ، ۷۸ مدرسه در مقطع ابتدایی و ۳۶ مدرسه در مقطع متوسطه اول و هشت مدرسه متوسطه دوم وجود داشت که این تعداد در سال ۱۳۹۷ به ۴۴ مدرسه در مقطع ابتدایی ۱۱ مدرسه در مقطع متوسطه اول و پنج مدرسه در مقطع متوسطه دوم کاهش یافته است.

با وجود تمام محرومیت‌ها، در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ چهاردانگه رتبه دوم در استان مازندران و رتبه ۲۳ کشوری را از نظر کیفیت آموزشی به دست آورد.

در این منطقه شش مدرسه شبانه روزی فعالیت می‌کنند که این رقم بیشترین سهم مدارس شبانه روزی در استان مازندران را شامل می‌شود منطقه چهاردانگه ۱۵۳۱ دانش‌آموز دارد که ۱۳۰ نفر از دانش‌آموزان منطقه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند./ تابناک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.