پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چرا علاج واقعه را قبل از وقوع نکردند!/ گلایه‌های نماینده آمل از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

رضا حاجی‌پور نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس یازدهم، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، به گلایه‌های اخیرش در صحن علنی مجلس مبنی بر کمبود امکانات پزشکی در بیمارستان‌های آمل، اشاره کرد و گفت: در عرض ۴۸ ساعت بیش از ۲۰ نفر از عزیزان‌مان را از دست دادیم، متاسفانه دیدیم کمبود تجهیزات در دو هفته اخیر در شهرستان آمل چطور جان رئیس بیمارستان و چند تن از خادمان این شهر را گرفت.

وی افزود: چندی پیش طبق آسیب‌شناسی‌هایی که در سطح بیمازستان‌های آمل صورت گرفت، کاستی‌هایی وجود داشت بر این اساس ما بلافاصله درخواست‌هایی به وزیر بهداشت ارسال کردیم و قید شد که  از کمبود امکانات حداقلی همچون دارو، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، سی تی اسکن، ام آر آی و دستگاه‌ رادیو تراپی در مراکز دولتی نداریم، این موارد را چندین بار جلوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و استاندار بیان کردم که من‌ می‌توانم مطالبه‌گر باشم.

حاجی‌پور با طرح این سوال که آیا لشکر بدون سلاح وارد میدان می‌شود؟ گفت: چرا باید در میادین بدون امکانات و با کمترین نیروی انسانی وارد عمل شویم، مگر کرونا شوخی دارد؟ مهم‌تر اینکه بیمارستان‌های آمل پذیرای بیماران از هفت شهرستان دیگر نیز هستند و در این مدت حدود یک‌میلیون ویزیت بیماران غیربومی داشتیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من اصلا اقداماتی را  که دیر صورت می‌گیرد را تایید نکردم، حضور آقای حریرچی تا حدودی موثر بوده است، معتقدیم مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیش از وقوع این بحران باید آسیب‌شناسی و نیازسنجی را در سطح شهرستان انجام می‌دادند، در این بخش کوتاهی شده و باید قبول کنند، چرا که ما چندین بار تذکر دادیم، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات در خصوص مبارزه با کرونا واریز شده بود، اگر صحت نداشت بیان می‌کردند، اگر پول کم بود چرا مطالبه صورت نگرفت؟

وی ادامه داد: چرا بلافاصله پس از تزریق اعتبارات، اقدام به خرید لوازم و تجهیزات صورت نگرفت؟ دست روی دست گذاشته شد تا عزیزان ما از دست بروند! چرا امروز پیام تسلیت تنها چیزی است که می‌توانیم به جامعه پزشکی و کادر درمانی شهرستان آمل بفرستیم، چرا از ما نمایندگان نخواستند که ورود پیدا کنیم؟

حاجی‌پور با اشاره به شهادت دکتر طهماسبی رئیس بیمارستان امام خمینی آمل در پی ابتلا به کرونا، اضافه کرد: ما شرمنده خانواده این شهید هستیم چرا که او یک ایثارگر، جانباز و توانمند بود بیمارستان را با کمترین امکانات تحویل گرفت، به‌خاطر تضعیف نکردن روحیه همکاران و در پی آن عدم انتقال به بیمارستانی مجهز جان خودش را در همان بیمارستان از دست داد، ما افراد زیاد دیگری حدود ۱۵۰ فوتی در این ایام داشتیم، شهید فرزانه مدافع حرم ما در بیمارستان شهید شد نه در خارج از مرزهای کشور!

 این نماینده مجلس متذکر شد: چطور بعد از بحرانی شدن اوضاع طی اطلاع وزیر بهداشت دو هفته‌ای امکانات رسید! واقعیت‌ها را باید بیان کرد، مسؤولان مربوطه کم‌کاری را بپذیرند، علاج واقعه باید قبل از وقوع صورت می‌گرفت.

این مسؤول در پایان گفت: وزیر بهداشت هم به خاطر اطلاع‌رسانی بحران در آمل از ما تشکر کرد، چرا دانشگاه علوم پزشکی مازندران  یک تیم پزشکی مجهز به آمل نفرستاد؟ و باز هم می‌گویم که چرا آسیب‌شناسی صورت نگرفت؟ 

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.