پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چرا جلوی گردن کلفت‌های بانکی گرفته نمی‌شود از چه کسی می ترسند؟

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت سوءمدیریت‌ها صدها برابر حقوق‌های نجومی است البته با حقوق‌های نجومی نیز باید برخورد شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: محمد دامادی درباره دریافت حقوق بالای مدیران با تأکید بر اینکه دریافت حقوق نجومی برخی مدیران اصلاً مورد تأیید نیست، اظهار کرد:  ارتباط حذف یارانه با این موضوع تفاوت دارد و البته حذف یارانه از مظاهر فساد اقتصادی نشأت می‌گیرد.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار بود یارانه به بخش‌های کم‌درآمد پرداخت شود، افزود: وقتی فردی ۱۲ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند با کشاورزی که تمام محصول با باد، باران و یا خشک‌سالی از بین می‌رود و هیچ درآمدی برای یک‌سال ندارد یا کارگر فولاد که یک‌سال هیچ حقوقی دریافت نمی‌کند یا کارگرانی که برای کار سر چهارراه‌ها هستند و هیچ بیمه‌ای ندارند و برای بیمه شدن باید از هزار خان رد شوند، هیچ تفاوتی در دریافت یارانه بین آنها وجود ندارد، عدالت به سختی محقق می‌شود.

 

* حذف یارانه اقشار پردرآمد کار درستی است

دامادی با اعلام اینکه با آغاز بحث ساماندهی پرداخت یارانه تنها ۳ میلیون نفر از افراد جامعه برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکردند، تصریح کرد: برخی با درآمدهای میلیاردی هم ثبت‌نام کردند حتی بعضی از این افراد با این فکر که در این طرح ثبت‌نام کرده و مبلغ را به اقشار کم‌درآمد می‌دهیم ثبت‌نام کردند که این تصور نیز اشتباه است و برای اقشار کم‌درآمد متولی داریم چرا از محل خزانه دولت قصد دارند خیر شوند.

 

وی با عنوان اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد کار درستی است، یادآور شد: از ابتدا نباید به این افراد یارانه پرداخت می‌شد و آنهایی که به این افراد طی این سال‌ها یارانه پرداخت کردند باید پاسخ‌گو باشند.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از اعضای هیأت‌های مدیره شرکت‌ها حقوق‌های کلانی دریافت می‌کنند که اصلاً کارایی ندارند و این شرکت‌ها بدون حضور این افراد بهتر اداره می‌شود، اضافه کرد: برخی از این افراد صرفاً بازنشسته هستند یا اینکه پستی ندارند و قصد دارند این افراد را در شغلی مشغول کنند بدون در نظر گرفتن تخصص حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند که باید جلوی این مسائل گرفته شود تفاوتی میان دولت‌ها وجود ندارد هر دولتی باشد باید این کار را به‌صورت جدی انجام دهد.

 

* چرا جلوی گردن کلفت‌های بانکی گرفته نمی‌شود

 

دامادی با تأکید بر اینکه در بحث مفاسد اقتصادی اقدام عملی جدی اتفاق نمی‌افتد و در حد رسانه‌ای کردن بوده است، خاطرنشان کرد: در سطح جامعه افرادی را می‌بینیم که با ایجاد رانت درآمدهای کلان؛ بدون اینکه تشکیلات تولیدی یا کار مشخصی مشغول باشند دفتر دستک دلالی راه انداختند و کاسبی‌های بزرگ می‌کنند که همه این‌ها از راه‌های غیرمشروع به‌دست می‌آورند و باید جلوی این مسائل گرفته شود.

 

وی تصریح کرد: برخورد با این مسائل بسیار ساده است می‌توانند ببینند این افراد به چه کسانی وصل هستند در حالی‌که به عده‌ای خاص چسبیدند به عنوان مثال فرمانداری برای شکل‌گیری پروژه به دنبال خیر بوده یقه فرماندار را می‌گیرند و میزان اختلاس را ۵۰ میلیون تومان عنوان می‌کنند بهتر است این موضوع از اختلاس‌های کلان آغاز شود.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه درباره بدهکاران بانکی بارها در مجلس صحبت شد که چرا جلوی گردن‌کلفت‌های بانکی را نمی‌گیرند، افزود: از وزیر اقتصاد و دارایی سئوال پرسیدم که بدهکاران بانکی را معرفی کند با گذشت ۱٫۵ سال هنوز اعلام نکردند.

 

دامادی بیان کرد: وقتی در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب به‌عنوان فردی که تمام امور و اختیارات کشور زیرنظر ایشان است و ساده‌زیست هستند و مدام در فرمایشات خود همه افراد را به ساده‌زیستی سوق می‌دهند، چرا جلوی این افراد میلیاردی که کارهای عجیب و غریب رقم می‌زنند گرفته نمی‌شود از چه کسی می‌ترسند در کشوری که اسلامی است.

 

* خسارت سوءمدیریت صدها برابر حقوق‌های نجومی است

 

وی با بیان اینکه در گام نخست بهتر است از هیأت مدیره شرکت‌ها آغاز شود، اظهار کرد: در صورتی‌ که بررسی شود در این شرکت‌ها چه افراد یا چه سوابقی مشغول به فعالیت هستند بعدها متوجه می‌شویم که مراتب بالاتر و گرفتاری‌های بدتری داریم و سوءمدیریت دارد، اتفاق می‌افتد.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شرکت‌های دولتی بسیاری با امکانات بسیار زیاد با توجه به اینکه بحث سیستماتیک حاکم است دچار ضرر هستند و به‌ سهولت تراز مالی ارائه می‌دهند که زیان‌ده هستیم اینکه واقعاً این شرکت‌ها با وجود این امکانات زیان‌ده باشند جای سئوال دارد.

 

دامادی متذکر شد: خسارت سوءمدیریت‌ها صدها برابر حقوق‌های نجومی است البته با حقوق‌های نجومی نیز باید برخورد شود.

 

وی در بخش دیگری در  برجام، اظهار کرد: این موضوع در کشور گشایش ایجاد کرد البته براساس فرموده مقام معظم رهبری باید نسبت به طرف مقابل هوشیار باشیم اما اتفاقات مثبتی افتاده که یکی از این موارد بحث فروش نفت است؛ اینها همه مسائلی است که باید بیشتر در اظهارنظرها به آن دقت شود.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فکر می‌کنم اگر با برجام برخورد خصمانه نشود می‌تواند گشایش خوبی در کشور باشد.

 

منبع : فارس

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.