پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیک مصرف برق در مازندران از ۱۵۰۰ مگاوات عبور کرد

0

رضا غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره میزان پیک مصرف برق در استان گفت: روز شنبه که دمای استان ۳۳ درجه بود، میزان پیک هزار و ۴۹۰ مگاوات، روز یکشنبه با یک درجه افزایش دما به هزار و ۵۳۲ مگاوات و امروز نیز پیک مصرف برق به هزار و ۵۰۵ مگاوات رسیده است.

وی با اظهار اینکه همزمان با رشد دما، میزان مصرف برق افزایش و پیک بار رشد می‌یابد، از مشترکان خواست تا با رعایت الگوی مصرف بهینه، درتامین برق پایدار ما را یاری کنند، افزود: اگر مشترکان بتوانند درجه وسایل سرمایشی را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند، حداقل هزینه مصرفی خود را تا ۳۰ درصد کاهش خواهند داد و این امر به اقتصاد خانواده و صنعت برق کمک می‌کند.

غفاری با بیان اینکه ۴۶ درصد مصرف برق در حوزه خانگی است، ادامه داد: خوشبختانه برای مشترکان خانگی در استان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور الگوی مصرف برق ۴۰۰ کیلووات ساعت تعیین شد و مشترکان می‌توانند با رعایت الگوی مصرف به صنعت برق کمک کنند.

وی گفت: از اول اردیبهشت شاهد رشد هفت درصدی تعرفه‌های برق بودیم و اگر مشترکان بتوانند رنج الگوی مصرف را رعایت کنند جریمه ۱۶ درصدی نخواهند شد و در تابستان سال گذشته ۵۶ درصد مشترکان طبق الگو، برق مصرف کردند.

وی از مردم خواست تا در پیک بار از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ شب از لوازم غیرضرور و پرمصرف مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی، اتو و غیره استفاده نکنند.

کد خبر 4950338
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.