پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیش‌بینی روزهای بارانی و سرد برای مازندران / برف در ارتفاعات و احتمال وقوع سیل

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نفوذ سامانه بارشی را از اواخر روز سه‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه امسال به استان نشان می‌دهد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: نوربخش داداشی امروز ، اظهار کرد: تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نفوذ سامانه بارشی را از اواخر روز سه‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه امسال به استان نشان می‌دهد.

 

وی بیان کرد: براین اساس برای سه‌شنبه‌ شب و به‌ویژه روز چهارشنبه شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما، وزش باد نسبتا شدید و رعد و برق در آسمان مازندران هستیم.

 

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: طی این مدت شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق استان هستیم.

 

داداشی در پایان گفت: وضعیت دریای خزر نیز به صورت مواج پیش‌بینی می‌شود./فارس

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به هشدار اداره کل هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید همراه با احتمال جاری شدن سیل در مناطقی از این استان، خواستار آمادگی مسئولان ادارات ذیربط شد

 

علی اصغر احمدی گفت : بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی از اواخر فرداشب و به ویژه چهارشنبه شاهد بارش باران در مناطق مختلف استان هستیم که آبگرفتگی معابر در این مدت دور از انتظار نیست .

 

وی به شهروندان و مسافران توصیه کرد هنگام بارش شدید باران از اقامت در بستر و حریم رودخانه ها و مسیلها و نیز ماهیگیری و تردد با شناورهای سبک تفریحی خودداری کنند .

رانندگان نیز به علت بارش برف در ارتفاعات و مه آلود و لغزنده بودن جاده ها ، با سرعت مطمئن و نیز همراه داشتن تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ در مسیرها تردد کنند .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.