پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشگویی درباره خیانت بنی صدر /محافظ امام خمینی

برادر ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور با اشاره به تاکید این شهید به نماز اول وقت و جماعت، گفت: این شهید بزرگوار به همراه همسرشان در هر شهر و روستایی که اعزام می شدند به عنوان اولین اقدام کلاس قرآن تشکیل می دادند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از شبستان، لطف الله سلیمانی فرد، برادر حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور از ساری در آستانه برگزاری سی و پنجمین سالروز شهادت این روحانی مجاهد، عنوان داشت: شهید  حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد، سه تیر ۱۳۳۷ در یک خانوداه مذهبی و کشاورز  از مادری سادات در روستای ازنی بخش چهاردانگه ساری  متولد شد.

 

از توسل به حضرت ابوالفضل(ع) تا عزیمت به حوزه علمیه قم

 

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار در بدو تولد به جهت بیماری و عدم دسترسی به پزشک با نظر مادر و پدر بزرگوارشان و توسل به حضرت ابوالفضل (علیه السلام) شفا یافت، ادامه داد: شهید ولی الله  دوره ابتدایی را در مدرسه قریه روستای ازنی به پایان رساند و با توجه به اینکه عمویش روحانی بود و اینکه خودش نیز به دین و مسایل دینی علاقمند بود به ساری عزیمت نمود و در حوزه علمیه مصطفی خان ساری زیر نظر حجت الاسلام مرحوم شفیعی مشغول به تحصیل شد و بعد از مدتی به سفارش حجت الاسلام مهدوی امام جمعه سابق کیاسر، رامیان و جویبار برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کردند.

 IMG11225986

سلیمانی فرد با بیان اینکه برادر شهیدش درقم علاوه بر تحصیل نسبت به مبارزه سیاسی با رژیم شاهنشاهی اهتمام داشت، افزود: شهید سلیمانی فرد عاشق امام خمینی(رحمت الله علیه) بود و در زمان رهبری مبارزات علیه پهلوی در قم تمامی نوارهای سخنرانی های امام راحل را تکثیر و در بین مردم پخش می نمود.

 

اهتمام به برپایی کلاس قرآن و بیزاری از دروغ گفتن

 

وی با اشاره به اینکه فاطمه اکبریان همسر فقید شهید سلیمانی فرد خود نیز حوزوی و اهل گرگان بودند، تصریح کرد: این شهید بزرگوار به همراه همسرشان در هر شهر و روستایی که اعزام می شدند به عنوان اولین اقدام کلاس قرآن تشکیل می دادند.

 

سلیمانی فرد با بیان اینکه شهید سلیمانی فرد از دروغ گفتن به شدت بیزار بودند، گفت: توصیه به نماز اول وقت و به جماعت از تاکیدات این شهید بوده و ایشان حتی در منزل شخصی خویش نماز را به جماعت اقامه می داشتند.

 

توجه شهید سلیمانی فرد به شبهه ناک نبودن طعام

 

وی با بیان اینکه کوچکترین برادر شهید سلیمانی فرد است که فقط ۱۱سال با این شهید بزرگوار زندگی نموده به حساسیت این شهید درخصوص زندگی پاک و طعام بدون شبهه اشاره کرد و یادآورشد: تابستان ها شهید سلیمانی از قم به روستای ازنی می آمدند و روزی مقداری انجیراز حیاط عمه خودمان چیده و تناول کردیم که شهید سلیمانی آن انجیرها را نخوردند و معتقد بودند که باید از رضایت عمه برای چیده شدن انجیرها مطمئن شود.

 

بی پروایی اولین شهید روحانی دفاع مقدس در سخنرانی های زمان پهلوی

 

سلیمانی فرد با بیان اینکه شهید سلیمانی فرد روش های مختلف مبارزاتی داشت، از همان بدو ورود به حوزه علمیه از وعاظ برجسته بود و برگزاری سخنرانی در روستای ازنی و روستاهای اطراف از کارهای مورد علاقه ایشان بود، افزود: همزمان با اوج گیری مبارزات مردم ایران به استان های کرمان، فارس، مازندران و… سفر می نمود و بدون تعارف و ترس، سخنرانی های آتشین خود را  علیه رژیم پهلوی انجام می داد.

 

بیان واقعه عاشورا به نثر روان و تکثیر آن برای مردم

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در عصر خودش روضه امام حسین(علیه السلام) را برپا می داشت، افزود: بیان واقعه عاشورا به نثر روان و تکثیر آن در تعداد نامحدود برای استفاده اقشار مختلف جامعه آن روزگاران که عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) با مخالفت های طاغوت همراه بود، یکی از مهمترین فعالیت های این شهید درخصوص تبیین نهضت عاشورا و مظلومیت حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) بوده است.

 

برادر اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور با اشاره به عدم برخورداری روستای ازنی از تلفن و اینکه در بسیاری از مواقع مدت ها از شهید سلیمانی فرد بی خبر بودیم، گفت: سال ۵۶بوده که این شهید به دست ساواک دستگیر و بعد از مدت ها که به خانه بازگشت و با دلواپسی های مادرش مواجه شد گفت که من  طلبه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستم و شما باید آمادگی شهادت من را داشته باشید؛ معتقد بوده که باید جان خویش را تقدیم اسلام و انقلاب نماید.

 

شهید سلیمانی فرد محافظ امام خمینی(رحمت الله علیه)

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی فرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از عوامل اصلی محافظت از حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) و بیت معظم ایشان محسوب می شده، ُاظهار داشت: بعد از انقلاب هم در هرجایی لازم بود و احساس می کرد به حضور او نیازمند است، حضور بهم می رساند و  همین روحیه بود که ایشان جزء اولین گروه رزمی تبلیغی بود که به سرپرستی آیت العظمی حسین نوری همدانی به سمت جبهه های جنگ و پادگان ابوذر  در غرب کشور رهسپار شد، چراکه این شهید براین باور معتقد بوده اکنون در خانه ماندن جایز نیست و برای حفظ دین و کشور باید در صحنه جهاد و شهادت حاضر شود.

 

پیشگویی اولین روحانی شهید درباره خیانت بنی صدر

 

سلیمانی فرد با بیان اینکه شهید سلیمانی فرد از ابتدای امر با بنی صدر مخالف بوده، افزود: شهید سلیمانی فرد باتمام ارادت و علاقه ای که برای امام خمینی(رحمت اله علیه) قائل بوده اما حاضر نشد در رای گیری بنی صدر حاضر شود و به خانواده می گفت ما مطیع امام راحل هستیم اما روزی فرامی رسد که شاهد خیانت بنی صدر به کشور خواهید بود.

 

وی با اشاره به خاطراتی از سردار عبدالله ملکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در خصوص آداب و معاشرت شهید سلیمانی فرد، عنوان داشت: شهید سلیمانی فرد در همه حال همگان را تشویق به فارسی صحبت کردن می نمود و می گفت که روزی رژیم پهلوی خلع ید می شود و شما مسئولین کشور می شوید و اگر فارسی روان صحبت نکنید در جلسات با مشکل مواجه می شوید.

 

سلیمانی فرد با بیان اینکه شهید حجت الاسلام سلیمانی فرد در سرپل ذهاب به فیض عظمای شهادت نایل آمد، خاطرنشان کرد: پیکر مطهر این شهید روحانی براثر انفجار خاکستر شده و هیچ وقت پیکر مطهر آن شهید بدست نیامد و قبرشان از دیده غایب است.

 

 حجت الاسلام شهید ولی الله سلیمانی فرد در سال ۱۳۵۷، ازدواج نمود که حاصل این ازدواج پر برکت دو فرزند یک دختر به نام زهره و یک پسربه نام روح الله است که پسر ایشان بعد از شهادت ایشان، متولد شد و به سفارش این شهید و علاقه مندی زیاد به امام خمینی(رحمت الله علیه) نام فرزند پسرشان روح الله گرفته شد.

 

حجت الاسلام شهید ولی الله سلیمانی فرد ۲۲ مهرماه ۱۳۵۹ در اولین روزهای شروع جنگ تحمیلی بعد از گذشت ۲۲ روز از شروع جنگ در سر پل ذهاب به شهادت رسیده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.