پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پنجمین سمپوزیوم هنر و طبیعت با نام آخرین موج برگزار می‌شود

0

دبیر پنجمین سمپوزیوم”بولا”از برگزاری پنجمین سمپوزیوم هنر و طبیعت در مازندران خبر داد و گفت: در روزهای ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه ۹۸ پنجمین سمپوزیوم”بولا”را با نام آخرین موج، در پارک ساحلی جنگلی سیسنگان برگزار خواهد شد.

عبدالرضا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بخشی از فراخوان سمپوزیوم هنر و طبیعت بولا با عنوان”آخرین موج”با اولویت طرح‌هایی با موضوعیت  دریای مازندران انجام می‌شود و آثار شرکت کنندگان نیز طی فراخوانی به سمپوزیوم ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه گروه”انسان، طبیعت و هنر”تلاش دارد با برگزاری جشنواره‌ها و سمپوزیوم‌ها در عرصه هنرهای مفهومی و تجسمی فضای مناسبی برای هنرمندان و مخاطبان بوجود آورد، تصریح کرد: سمپوزیوم هنر در طبیعتِ”بولا”در هر دوره از برگزاری، با هدفِ شناساندن هرچه بیشتر طبیعت ایران به جهانیان خصوصا”مردم این مرز و بوم”و مبارزه با عوامل تخریب و آسیب های انسانی در تمام بخش های گسترده اکوسیستم‌های طبیعی کشورمان برگزار می‌شود.

دبیر پنجمین سمپوزیوم”بولا “خاطرنشان کرد: نام این سمپوزیوم برگرفته از جنگل‌های دوره هیرکانی مازندران در منطقه”بولا”است و اهمیت حفظ و نگهداری این جنگل‌های چند هزار ساله را یادآور می‌شود.

احمدی با تاکید بر اینکه برخورد صحیح و همزیستی عاقلانه با طبیعت از ضروری است، افزود: این مهم به‌عنوان یک رویداد هنری و زیست محیطی است که سعی بر آن دارد تا از راه هنر و خلق آثار هنری، ارتباط صحیح میان انسان و اجزای طبیعت را آن‌گونه که باید باشد، یادآور شود، بطوریکه در روزگار زندگی ماشینی و پیشرفت رو به رشد تکنولوژی با این سرعت غیر قابل باور انسان باید به یاد داشته باشد که هستی را وامدار طبیعت و اجزای آن است.

وی با اشاره به اینکه اگر در رفتار با طبیعت تجدید نظر اساسی نکنیم، نسل‌های آینده با تهدید جدی و غیر قابل جبران کمبود منابع زیستی و طبیعی رو به رو خواهند بود، بیان کرد: خوشبختانه امروزه جنبش‌هایی در نقاط مختلف جهان با هدف حمایت از طبیعت به راه افتاده که توجه سیاسیون را به مسائل زیست محیطی از جمله”گرمایش زمین”جلب کرده‌اند که یکی از بزرگترین نتایج این جنبش‌ها، عزم جهانی برای ایجاد و پیگیری راهکارهای نوین، در جهت کاهش گازهای گلخانه‌ای است.

دبیر پنجمین سمپوزیوم”بولا “ادامه داد: یکی از اکوسیستم‌های بسیار حیاتی کشورمان، دریای مازندران است، این دریای باستانی این روزها با انواع آلودگی‌های صنعتی و محیطی دست و پنجه نرم می‌کند و در حال حاضر هم که بحث انتقال آب خزر پر رنگ شده در دراز مدت نتایج جبران ناپذیری در پی خواهند داشت.

احمدی گفت: از این رو گروه”انسان، طبیعت و هنر”با هدف یادآوری اهمیت و پاسداشت دریای مازندران پنجمین سمپوزیوم هنر در طبیعت”بولا”را با نام”آخرین موج”در منطقه ساحلی جنگلی سیسنگان برگزار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هر ساله استادان و هنرمندان بسیاری بالغ بر ١٥٠ هنرمند از سراسر کشور در این رویداد بزرگ هنری و زیست محیطی شرکت می‌کنند که این هنرمندان همدلانه با دیدگاه مشترک اهمیتِ حفظ و نگه‌داری منابع زیستی همسو هستند.

دبیر پنجمین سمپوزیوم”بولا”با اشاره به اینکه این‌ گروه بزرگ‌ترین، منظم‌ترین و هدفمندترین گروه هنرهای  مفهومی در کشور است، خاطر نشان کرد: این گروه موفق شده درمدت زمان ۵ سال ۸ سمپوزیوم، ۱۵ نمایشگاه، یک پرفورمنس، ۱۲ ورکشاب و  ۵ سمپوزیوم در رده سنی کودک برگزار کند.

احمدی اضافه کرد:  برگزاری ۴ سمپوزیوم مفهومی در جنگل‌های بولای مازندران ۹۴ تا ۹۷ ، یک سمپوزیوم نقاشی در جنگل‌های سیسنگان مازندران ۹۵ ، یک سمپوزیوم در برج میلاد تهران ۹۴ ، یک سمپوزیوم در چهارراه ولیعصرتهران ۹۴ ، یک پرفورمنس در سرخرود مازندران ۹۴، ۱۵ نمایشگاه نقاشی از آثار سمپوزیوم در تهران، ورامین و مازندران و ۵ سمپوزیوم کودک در پناهگاه حیات وحش مازندران، پارک ولایت ساری،  موسسه اهورا و امسال نیز در آبان ماه ۹۸ پنجمین سمپوزیوم”بولا”در پارک ساحلی جنگلی سیسنگان برگزار خواهد شد .

وی گفت: با توجه به حضور و حمایت هنرمندان سرشناس در رشته‌های مذکور و استقبال شرکت کنندگان تا کنون در این  سمپوزیوم (هنرهای مفهومی، نقاشی، عکاسی و مجسمه سازی) تندیس اهدا خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.