پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضعیت اضافه وزن افراد در ساری نگران‌کننده است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری گفت: وضعیت اضافه وزن افراد در شهرستان ساری نگران کننده است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: عقیل برزگر به مناسبت هفته سلامت در ساری اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت غلبه بر دیابت بود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیماری‌های واگیر مانند وبا و سل در میان مردم شایع بود اما هر چه دنیا به سوی صنعتی‌شدن پیش می‌رود، بیماری‌ها از واگیر به غیرواگیر تغییر می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت ساری با بیان اینکه فشار خون، بیماری قلبی و دیابت از بیماری‌های شایع خانواده‌های ایرانی است، خاطرنشان کرد: تغذیه نامناسب و تحرک کم با صنعتی شدن زندگی از دلایل این نوع بیماری‌ها است.

برزگر افزود: مازندران یکی از استان‌های چاق کشور به حساب می‌آید و این امر موجب به وجود آمدن فشار خون و دیابت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم نمی‌دانند که فشار خون و دیابت دارند، اظهار کرد: دیابت به نوع یک و دو تقسیم می‌شود که نوع یک آن در میان خردسالان و نوع دوم در بزرگسالان بیشتر شایع است.

رئیس مرکز بهداشت ساری خاطرنشان کرد: علاوه بر تغذیه نامناسب و تحرک کم، عوامل ژنتیکی و استفاده از مواد مخدر نیز می‌تواند افراد را در معرض دیابت قرار دهد.

برزگر با بیان اینکه هفته سلامت از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد، تصریح کرد: گسترش فرهنگ تغذیه در مدارس با عنوان صبحانه سالم و برنامه نمادین تحرک بدنی برای رشد فرهنگ ورزشی از برنامه‌های شهرستان ساری در هفته سلامت است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اضافه وزن افراد در شهرستان ساری نگران کننده است، افزود: چنین تصور می‌شود که افراد لاغر بیمار هستند اما این نوع نگاه اشتباه است.

رئیس مرکز بهداشت ساری گفت: امسال استان مازندران به عنوان چاق‌ترین استان کشور شناخته شده است.

برزگر با بیان اینکه مازندران با ۱۱۲ هزار نفر دیابتی در رتبه سوم کشور است، خاطرنشان کرد: ۹ هزار دیابتی در شهرستان ساری زندگی می‌کنند.

وی اشاره به اینکه در ۲۰ مرکز شهرستان ساری کارشناس تغذیه داریم، یادآور شد: دیابت با تحت کنترل بودن زیر نظر یک پزشک خانواده قابل کنترل است.

برزگر از به کارگیری ۸ کارشناس تغذیه به منظور مشاوره و کنترل بیماری‌های مختلف به ویژه دیابت در سال گذشته در این مرکز بهداشت خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت ساری در پایان تصریح کرد: به منظور کنترل این بیماری می‌توانید روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی را در دستور کار خود داشته باشید.

 
منبع: ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.