پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر راه و شهرسازی ضعیف ترین وزیر تاریخ کابینه دولت هاست!

نماینده مردم ساری و میاندرود مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از 3 وزیر دولت روحانی ؛ آنان را ناتوان ؛ عاجز و ناکارآمد خواند .

2

 

به گزارش چهاردانگه ساری به نقل از خبرنگار شمال نیوز، سید رمضان شجاعی کیاسری در جمع مردم و اعضای شوراها و دهیاران دهستان مذکوره بحش مرکزی ساری در روستای رگندشت با انتقاد شدید ازبی کفایتی 5 وزیر دولت روحانی در تحقق مطالبات مردم مازندران واستانهای دیگر گفت: متاسفانه روحانی با داشتن 5 وزیر بی کفایت وبی عرضه مسیر اعتدال و انتظارات مردم را از امید به نا امیدی نزدیک ساخت و برخی از وزرای وی بی حال ؛ ضعیف و ناکارآمدند که وظیفه ما برخورد و تذکر لازم به آنان می باشد و حمایت از روحانی با شناسایی وزرای بی کفایت امری جدی است.

 

شجاعی با اشاره به فراخوان واحضار 3 وزیر در هفته جاری به کمیسیون تخصصی مجلس برای پاسخگویی گفت: وقتی پای درد ودل ؛ درخواست و مطالبات بی شمار و نامه ها و مراجعات انبوه مردم در حوزه انتخابیه ام می نشینم ؛ با ابراز شرمندگی وتاسف؛ با در نظر گرفتن همه بهانه های بی پولی وزارتخانه ها ؛ به بی حالی و ناتوانی وزرا در مدیریت و تامین اعتبارات دراختیاری تاسف می خورم .

وی افزود: در حالیکه به ماه مهر نیز رسیده ایم هنوز بسیاری از ادارات استانی نتوانستند به 30 درصد اعتبارات خود برسند و اعتبارات تخصیصی به 30 یا 40 درصد هم نرسید ؛ در صورتی که می بایست تاکنون به نصف هم می رسید .

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی با توجه به مشکلات مردم و عدم تحقق مطالبات به هر وزارتخانه ویا دستگاهی مراجعه می کنم با دستهای خالی روسای ادارات استانی روبرو می شوم و اعتبارات تخصیصی به آنها به نصف هم نرسید و پرداخت نشد و نوعا بسیاری از دستگاهها و وزارتخانه ها از بی پولی رنج می کشند .

 

شجاعی وضعیت وزارتخانه ها را در تخصیص و تامین اعتبارات نگران کننده خواند و افزود: ادارات از بی پولی در حال رنجند و وزرای میدانی دولت ناکارآمد بی تحرک و بسیار ضعیف در تامین ومدیریت بر اعتبارات تخصیصی اند .

 

این نماینده مجلس گفت: باهمه این توصیفات نگران کننده مجلس خود را ملزم به حمایت از دولت آقای روحانی می داند و با توجه به مسائل و شرائط حساس مهم جهانی و مشکلات موجود و تلاش سنگین بی وقفه بین المللی دولت در مسائل 1+5 علاقه چندانی بر فشار به دولت ندارد ، اما برخی وزارتخانه ها متاسفانه نهایت ناتوانی خودشان را نشان دادند.

 

وی با اشاره به تذکرش به 3 وزیر ناکارآمد دولت گفت: در هفته آتی سه وزیر را با تذکر شخصا به مجلس می کشانم واین اقدام من بخاطرکمک به کارآمدی دولت وهمین انتظارات وخواسته های است که شما مردم در اینجا بیان داشتید و از مطالبات و انتظارات شما در حوزه راه ، مسکن ،کشاورزی ،اشتغال ،آموزش و… است.

 

وزیر راه ضعیف ترین وزیر تاریخ کابینه دولت هاست

 

شجاعی با اشاره به بی کفایتی و ناکارآمدی ضعیف ترین وزیر دولت روحانی از منظر خود ، افزود: به نظر بنده وزیر راه ضعیف ترین ، عاجز ترین و ناتوان ترین وزیر در طول تاریخ جمهوری اسلامی در این وزارتخانه است .

 

وی با اشاره به خصوصیات این وزیر در امر این وزارتخانه افزود: این وزیر ناکارآمد سیاسی ، نه حال برنامه ریزی دارد ؛ نه حال مسافرت ودید و بازدید پروژه ها، نه حال نظارت بر پروژه ها و نه حال مدیریت بر مدیران و معاونین سیاسی اش را دارد

 

شجاعی گفت: این آدم در مسئولیتش نباید پاسخگو باشد ؟ چند سال است همین جاده ساری – جویبار (کمربندی از میدان امام تا جویبار ) یک جاده خطرناک ؛ باریک و عذاب آوربرای مردم عزیمان شده است .

 

جاده راهبند تاکام که بواسطه تردد های بی شمار به سمت سمنان وروستاهای اطراف بسیار باریک و پر ترافیک که مردم را در رنج گذاشته است .

 

شجاعی گفت: مگر تعریض این جاده ها با کمک هایی که ما در مجلس به دولت نموده ایم ،چقدر کار دارد ؛ جاده گهرباران با آن تصادفات وحشتناک و دور برگردانهایی که با یک تدبیر ساده می تواند حادثه ها را کم کند چقدر اعتبار نیاز دارد که ما ندادیم.

 

وی با اشاره به دهها کمربندی و جاده نیمه تمام و حادثه سازی که خوابیده است افرود: وزیر راه ، حال بازدید و نظارت و پیگیری را ندارد و این بی توجهی ها وی و مدیرانش باعث گردید؛ بسیاری از بهترین جوانان ما در همین جاده های باریک و خطرناک آتش گرفتند و سوختند و محروم از زندگی شدند و داغ بر دل بازماندگان نهادند ؛ مگر مدیرکل راه هم قربانی همین جاده های باریک مازندران نبود …

 

وی افزود: تا کی ما نمایندگان باید سکوت کنیم و بگوییم با این دولت چون بهانه بی پولی دارد کاری نداریم . درست است که باید از دولت حمایت کنیم و مطمئنا ما به آقای روحانی کمک خواهیم کرد ولی وقتی وزیرش ناتوان است و توان اجرایی کار را ندارد ؛ سکوت ما خیانت به مردم است و باید این وزیر ناکارآمد بیاید به کمیسیون مجلس پاسخگومسئولیتش باشد…

 

وی گفت: بواسطه انباشت بسیاری از ناتوانی ها ی مدیریتی ؛ یکی از وزرایی که به جد باید در کمیسیون تخصصی بیاید و پاسخگو باشد وزیر راه است….

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس افزود: مدیران خوب ما در استانها وقتی اعتبار نداشته باشند چه باید بکنند وزرای دولت گذشته مثل وزیر راه سابق آقای نیکزاد همیشه در جاده ها بودند مگر ایشان پول داشتند وهروقت تماس گرفته ایم آمدند در محورها و از پروژه ها بازدید داشته اند اما متاسفانه این وزرا البته برخی از آنان از اتاق شیک و چند طبقه وزارت و کولر حال و حوصله بازدید و بیرون آمدن را ندارند.

 

شجاعی با اشاره به ناتوانی های 2 وزیر دیگر صنعت وتجارت و وزیر جهاد و کشاورزی نیز گفت: این وزیران نیز از چالاکی و اقتدار مدیریتی برخوردار نیستند و حس و توان و حوصله کافی سرکشی از استانها و شهرهای اطرافش را ندارند؛ در حالیکه باید از پروژهای خود با دقت وانرژی بالا بازدید و دستور تسریع ورفع نواقص را از نزدیک مورد توجه قرار دهند .

 

شجاعی با اشاره به این نکته که ما از تندروهای مجلس نیستیم افزود: از اسم فراکسیون ما یعنی رهروان ولایت مشخص است ما مخالف دولت نیستیم ما با مشی اعتدال ؛ دولت آقای روحانی را حمایت می کنیم اما مردم ما با مشقت بسیاری بواسطه فشارهای مختلف اقتصادی ؛ زندگی خودشان را حراج کردند اما وقتی می بینیم برخی وزرا ناکارآمد هستند؛ نمی دانند در حوزه استانی شان چه می گذرد ؛ حال بازدید و خدمت را ندارند وظیفه ماست از اینها توضییح بخواهیم .

 

وی گفت : این وزرای ضعیف کابینه باید بیایند و کارنامه یکساله خود را گزارش دهند ؛ اون آقای وزیری که برای وزارت خود از ما رای اعتماد گرفت و ما به او رای دادیم و اعتماد کردیم ؛ بعد یکسال باید بیاید بگوید چه کرده است ؟

 

شجاعی در پایان افزود: یک سال گذشت؛آقایان از وضعیت آب شرب ؛کشاورزی ؛ وضعیت راه ؛ وضعیت اقتصاد و تجارت و صنعت و گاز و…. توضیح دهند و ما بیدار وبا جدیت و هوشیاری کامل موضوعات را دنبال می کنیم و از وزرا گزارش می خواهیم و پیگیر خواهیم بودچراکه مردم حوزه انتخابیه ما از ما نمایندگان پاسخ می خواهند وبیدار و هوشیار ما را در پیگیری مطالباتشان رصد می کنند

 

2 نظرات
  1. اصغری می گوید

    با عرض سلام ببخشید چرا کامنت مرا تایید نکردید؟ آقای … صاف تو چشم ملت نگاه میکند و میگوید فلان …..
    من که فقط گفتم این فرد نگاه سیاسی دارد. حرفی نزدم که شما بخواهید تاییدش نکنید..
    ……………………………………………………………………..
    چهاردانگه ساری: آقا یا خانم اصغری سلام. با توجه به اینکه شما فردی ناشناخته برای ما بوده و یادداشت های شما دارای بار مسئولیت قانونی و حقوقی می باشد و در آنها از افراد سرشناس شهرستان ساری انتقادهای بی پایه و اساس می کنید لذا طبق قانون قادر به انتشار آنها نمی باشیم. چنانچه مشخصات و تلفن خود را برای ما بفرستید با هماهنگی شما، انتقادهایتان را به مسئول مربوطه منتقل خواهیم کرد. در غیر اینصورت انتظار نداشته باشید تا هر یادداشتی را بر علیه هر مسئول و یا شخصی منتشر کنیم.
    سایت چهاردانگه ساری موظف به رعایت قانون در جلوگیری از نشر اکاذیب، تهمت و افترا به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

  2. حسنی می گوید

    شما نمایندگان فقط شعار می دهید نزدیک به 10 ماه است می گوئید وزیر راه و شهرسازی را استیضاح می کنیم ولی خبری نیست مخصوصا آقای موسی الرضا ثروتی .
    چرا تصمیم غلط گذشته مبنی بر ادغام این دو وزارت خانه را با تفکیک مجدد آن جبران نمی کنید؟
    وزیر با تخصص مسکن هیچ کمکی به ترابری نمی کند و فقط به فکر اتمام مسکن مهر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.