پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر راه و شهرسازی بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری را افتتاح کرد

همزمان با دور دوم سفر استانی به مازندران فاز نخست بوستان جنگلی «شهید نوبخت» صبح پنج‌شنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان ملی، استانی و شهرستانی به‌عنوان بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در آیینی به بهره‌برداری رسید.

0

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با تبریک دهه کرامت به مردم ولایتمدار ساری از متولیان احداث این پارک که به نام شهید والامقام نیز « نوبخت» مزین شده قدردانی کرد .

وی همچنین با قدردانی از فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر این همت والا را تحسین کرد و افزود: با احداث این پارک سرانه فضای سبز مرکز دیار علویان افزون شد.

وزیر راه و شهرسازی به ظرفیت این پارک جنگلی در مرکز استان اشاره کرد و به نمایندگی از دولت سیزدهم از تلاش‌های مجموعه مدیران شهری به واسطه این اثر ماندگار قدردانی کرد.

پارک جنگلی شهید نوبخت یا یک هزار و ۲۶۰ هکتار وسعت، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی کوهستانی خاورمیانه، در حوضه جنگل‌داری ساری- کیاسر و در جنوب مرکز استان قرار دارد.

این پارک جنگلی که جزء حوضه آبخیز رودخانه تجن است از شمال به باغات روستای سنگریزه و مهدشت، از شرق به محور اسفالته ساری-کیاسر، از جنوب به روستای شکتا و سنگتراشان و از غرب به جنگل متصل است.

وجود جنگل‌های انبوه و باارزش طبیعی، وجود چشم‌انداز و تنوع مناظر زیبا و شرایط مطلوب آب‌وهوایی، از امکانات طبیعی بالقوه در این پارک است. بلوط، ممرز، انجیلی، آزاد، افرا، شیردار، راش، کلهو، بیدمشک ازجمله گونه‌های درختی موجود در پارک است.

پیست دوچرخه‌سواری، کلبه‌های اقامتی، زمین‌بازی کودکان، جاده سلامت، رستوران، برج دیدبانی و زمین‌های ورزش ازجمله ظرفیت‌های این پارک بشمار می‌آیند.

به گفته «محمد حسین قبادی شهردار ساری» فاز اول این طرح  کار بازگشائی مسیر ورودی و اجرای زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به طول ۳ کیلومتر، نصب چراغ روشنایی مسیر به طول چهار کیلومتر، احداث هشت چشمه سرویس بهداشتی، خرید و نصب کانکس‌های نگهبانی و مدیریت در سه‌نقطه، تأمین برق موردنیاز مجموعه، اجرای خط انتقال گاز، اجرای خط انتقال و تأمین آب آشامیدن، اجرای عملیات محوطه‌سازی و فضای بازی کودکان، احداث آب‌رو و ابنیه موردنیاز، احداث سر درب ورودی مجموعه و تأمین نیروی حفاظت پارک انجام‌شده است.

تکمیل این پارک 1100هکتار به سرانه پارک و فضای سبز مرکز استان اضافه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.