پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ورود جهادی‌ها به بحث درمان و داروی روستاهای دورافتاده مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، فلسفه وجودی بسیج خدمت بی‌منت است، موضوعی که طی سال‌های اخیر برای همه جامعه ملموس است.

در میان گروه‌های جهادی، قرارگاه محرومیت زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا خدمت به مردم مناطق محروم  را در دستور کار دارند و اکنون به طرح جامع سلامت قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا رسید.

عادل الندانی مسؤول دهستان‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا، از آغاز طرح جامع سلامت این قرارگاه در ۸ روستای سطح یک دهستان‌های هدف خود در دورترین نقاط استان خبر داد.

 

الندانی اضافه کرد: این طرح در ابتدا با پایش کامل سلامت هر خانوار در روستا آغاز می‌شود و پس از جمع‌بندی‌های لازم و برنامه‌ریزی، در مرحله بعد در حوزه انتقال پزشک و متخصص و فوق تخصص و دارو به این روستاها انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در راستای اهداف این قرارگاه در حوزه سلامت و بهداشت و درمان و با نشست‌های متعددی که با دستگاه‌های اجرایی مرتبط و گروه‌های جهادی فعال در حوزه سلامت داشتیم، تصریح کرد: مدلی جامع از حوزه سلامت را برنامه‌ریزی کردیم که هم اکنون از دهستان پشتکوه و در روستای قلعه‌سر و مالخواست این طرح آغاز شده و در مراحل بعدی نیز  چهار روستای دیگر سطح یک در استان از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

وی با قدردانی از  مسؤولان و مردم این دو روستا که با جدیت همکاری لازم را با مجموعه قرارگاه و گروه‌های اعزامی داشتند، اظهار کرد: مدل جامع سلامت به طور یقین می‌تواند به حوزه بهداشت و درمان در این روستاها کمک کند و ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا با کمترین فاصله زمانی پس از پایش اطلاعات کامل خانوارها، گروه‌های درمانی هدف را مجددا به این روستاها جهت حوزه‌های درمانی و دارویی اعزام کنیم.

مسؤول دهستان‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در پایان از زحمات دو گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و خیریه سلامت همت عالی مازندران به جهت حضور در این اردوی جهادی موثر قدردانی کرد و افزود: ارائه خدمات‌رسانی حداکثری و انتقال این خدمات به مناطق دورافتاده که مشکلات عدیده‌ای برای گرفتن این نوع خدمات از روستا به شهر دارند می‌تواند مایه رفاه حال مردم این روستاها که کیلومترها با حوزه ارائه این خدمات فاصله دارند، باشد و ما تمام توان خود را در مجموعه قرارگاه محرومیت زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا برای رسیدن به این مهم با کار بسته‌ایم.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.