پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وجود ۱۰۷ نقطه پرتصادف در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

عباس‌علی نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، گفت: راهداری دارای وظایف مستمر و جاری، اضطراری، دوره‌ای، مدون و زمستانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه در اسفند سال ۹۷ و فروردین سال ۹۸ و با رانش‌ها و سیل‌های انجام شده، ۸۰۰ نقطه مرکز و شرق استان مازندران دچار مشکل شد و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه ها بابت سیل و رانش ها به وجود آمد.

وی خاطر نشان کرد: با شروع بارش شاهد فعالیت زمستانی راهداران هستیم و در برخی مواقع از آبان‌ماه هم آغاز شده است و تا اردیبهشت ادامه داشت.

نجفی با اشاره به اینکه استان مازندران ۱۲ درصد روشنایی محورها را در کشور به خود اختصاص داد و ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در مازندران وجود دارد، اظهار کرد: ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه خاکی و شنی روستایی و ییلاقی، ۴ و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته ۲۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در مازندران وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از وجود تعداد ۴۲۰ ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در راهداری‌های مازندران خبر داد و با اشاره به اینکه اعتبارات، پاسخ نیاز‌های ما را نمی‌دهد، بیان کرد: ۲۱۹ نقطه پر‌تصادف سال ۱۳۹۸ در محور استان وجود داشت که با ایمن‌سازی، روکش آسفالت و شانه سازی به ۱۶۵ نقطه پر‌حادثه تصادف کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۷ نقطه پرتصادف در مازندران وجود دارد، افزود: از مردم سایر استان‌ها می‌خواهم تا حد امکان در ایام کرونا به مازندران سفر نکنند و به خود و مردم استان آسیب وارد نکنند و در صورت ضرورت سفر به مازندران به توصیه های ایمنی و بهداشتی توجه کنند.

نجفی از وجود ۴۵ دوربین نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه دوربین ثبت تخلف متصل به پلیس‌راه در مازندران خبر داد و با اشاره به اینکه محور سوادکوه تنها محور تریلی‌روی مازندران است، گفت: شاهد کاهش تصادف‌های منجر به فوت در مازندران هستیم.

 /۸۶۰۱۵/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.