پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هوایی گرم و تابستانی در انتظار مازندرانی‌ها

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از عصر دیروز با عبور موج ناپایدار شاهد رگبار و رعدوبرق در ارتفاعات استان بودیم بیشترین بارش از دناعلیای نوشهر با ۵۰ سیاه‌بیشه ۴۰، دلیر چالوس ۳۷، بلده ۳۳ و شنگول‌ده آمل ۲۲ میلی‌متر به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه انتظار داریم به‌تدریج از ناپایداری و ابرناکی آسمان مازندران کاسته شود، افزود: از فردا با شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما باشیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی از روز پنج‌شنبه یکم تا روز شنبه سوم خرداد ( به‌ویژه روزهای جمعه و شنبه )، اضافه کرد: در این مدت شاهد افزایش قابل ملاحظه دما هستیم به‌طوری‌که بیشینه دما طی روزهای جمعه و شنبه در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۴ تا ۴۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه احتمال خسارت به درختان میوه به‌ویژه مرکبات در اثر تنش گرمایی و همچنین تنش گرمایی در واحدهای مرغداری و دامداری وجود دارد، تصریح کرد: طی این مدت آبیاری ملایم درختان میوه و مه پاشی با آب کافی در زمان اوج گرما، فعال سازی سیستم های تهویه و برودتی در گلخانه‌ها در زمان اوج گرما، آماده بکار بودن سیستم‌های خنک کننده در واحدهای مرغداری و دامداری و در دسترس قراردادن آب سالم وخنک برای دام و طیور ازجمله توصیه‌ها محسوب می‌شود.

رضوی بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از عصر شنبه با تغییر سوی جریانات و عبور موج ناپایدار شرایط برای وزش باد و همچنین افزایش ابر در آسمان مازندران مهیا می‌شود که روزهای یک‌شنبه و دوشنبه علاوه بر خنک شدن هوا شاهد بارش‌های پراکنده و وزش باد خواهیم بود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت نسبتا مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.