پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هفت پایگاه امدادی هلال احمر مازندران نیازمند خودروی نجات

0

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، غلامعلی فخاری با بیان اینکه هفت پایگاه امداد و نجات استان فاقد آمبولانس است، گفت: مسئله کمبود و فرسودگی ناوگان امدادی این جمعیت بویژه آمبولانس و خودرو‌های امداد و نجات به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

او افزود:  ۳۵ دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر استان مستقر هستند و با توجه به حوادث طبیعی که همواره در جاده‌های استان بویژه محور‌های کوهستانی و جنگلی و ۴۷۰ کیلومتر ساحل با آن مواجه هستیم، این آمبولانس‌ها را نمی تونیم از پایگاه‌ها دور کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: در سفر اخیر دکتر کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر کشور، اختصاص هفت آمبولانس و خودرو‌های امدادی را به صورت ویژه پیگیری شد و به زودی شاهد تحقق وعده‌ها خواهیم بود.

فخاری یکی دیگر از مشکلات این مجموعه را انجام ماموریت سنگین امداد و نجات در جاده‌های کوهستانی مواصلاتی هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر معرفی کرد و گفت: وجود ۱۵ گردنه خطرناک کوهستانی، بیش از ۶۳ رودخانه سیل گیر، تمرکز جمعیتی و در مجموع این که دو سوم از وسعت استان را مناطق جنگلی و کوهستانی و صعب العبور تشکیل می‌دهد، ماموریت‌های امداد و نجات جمعیت را حساس‌تر و سنگین‌تر کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: از آن جایی که مازندران همواره از ۳۸ حوادث و بلای طبیعی دنیا ۳۲ مورد را تجربه کرده و مستعد بسیاری از خطرات است، همه چالش‌ها و موانع واقعی شده در قالب سند جامع امداد و نجات تهیه و به استانداری مازندران و جمعیت هلال احمر کشور ارائه شده است.

وی گفت: جمعیت هلال احمر مازندران از نظر انجام عملیات‌های امدادونجات و سرعت پاسخگویی در شمار استان‌های برتر کشور قراردارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.