پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هفته کتاب با نقد کتاب برای خداحافظی بر می گردم

0

امروز شنبه بیست و نهم آبان‌ماه سال هزار و چهارصد ساعت یازده منتظر قدم‌های مهربانی بودم که بر من منت نهاده و با حضور فرح‌بخش خود جلسه نقد و بررسی کتابم را اعتبار بخشیدند .

این جلسه با همت و تلاش دوست عزیزم عباس‌آقای اکبری در سالن مطالعه کتابخانه تشکیل شد. حضور اساتید فرهنگ و ادب کیاسر در معیت بانوان فرهیخته و توانمند شورای اسلامی شهرم به من دلگرمی مضاعفی داد تا زبانم به سخن باز شود و از هر دری سخن ساز کنم .

 

نقد و بررسی کتاب بهانه‌ای شد تا مسائل و مشکلات فرهنگی شهرم عمیق‌تر و کاربردی‌تر بررسی و واکاوی شود .

از بحث‌های برجسته در این جلسه لزوم ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان به کتاب و کتاب‌خوانی بود . کودکان ما در میان کتاب‌های مختلفی که در اطرافشان هست غوطه می‌خورند و گیج و منگ کتابی را برداشته و با خود به خانه می‌برند .

اما باید شور و اشتیاق و انرژی شگفت این کودکان را هدایت و مدیریت کرد تا از مطالعه کتاب نهایت بهره را نصیب برده و بدانند که چه باید بخوانند . این مسئولیت به ظاهر ساده اما در حقیقت دشوار روی دوش همه‌ی ما بزرگ‌ترهاست تا کتابهای خوب را به او نشان دهیم .

اگر این کار به درستی اتفاق بیافتد به یقین انرژی اکتیواسیون کودک تامین شده و واکنشی خودبه‌خودی آغاز می‌شود و بعد از مدتی کتاب‌ها به او می گویند که بعد از من چه بخوان .

لذا از همه‌ی دوستان کتاب دوست و کتاب‌خوانم خواهش می‌کنم کتابخانه کیاسر را در این کار یاری کنند و لیستی کوتاه یا بلند از کتاب خوب و مفید و خواندنی ارائه داده تا در این کار بزرگ شریک و سهیم باشیم .

کتابخانه عمومی کیاسر قلب فرهنگی شهرمان است و همه‌ی ما در تپیدن مداوم آن مسئولیم و از این بابت مسئولین شهر مسئول‌ترند و باید حواس‌شان بیشتر به کتاب و کتابخانه باشد .

هفته کتاب به پایانش نزدیک می‌شود اما این تازه اول فصل عاشقی است . عشق به کتاب روز و هفته نمی‌شناسد و هماره با ماست .

باقی بقایتان
ابوالفضل قنبرنژاد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.