پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار نارنجی هواشناسی برای گردنه‌های مازندران

0

سیدمحمدرضا رضوی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: امروز و فردا آسمانی نیمه‌ابری و در ارتفاعات غربی بارش‌های پراکنده برف و باران را در ساعات بعدازظهر شاهد هستیم.

وی افزود: از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی شاهد بارش‌های گسترده‌تر در سطح استان داریم که در ارتفاعات نیمه‌ غربی استان بارش برف، وزش باد و کاهش دما هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی ویژه گردنه‌های کوهستانی نیمه غربی استان، تصریح کرد: باعبور سامانه بارشی از جنوب رشته کوه البرز از سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه شاهد بارش برف ، وزش باد گاهی نسبتا شدیدوکاهش دما هستیم.

رضوی با اعلام اینکه این سامانه ارتفاعات نیمه غربی استان مناطق با ارتفاع ۲۰۰۰متر و بالاتر را دربرمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: مه آلود شدن ،کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در جاده‌های کوهستانی و کولاک برف از پیامدهای این سامانه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقدار و شدت بارش برف در البرز جنوبی ( ارتفاعات سمت استان‌های البرز و تهران ) به‌مراتب بیشتر از گردنه‌های کوهستانی سمت مازندران است، یادآور شد: به همین دلیل احتمال مسدود شدن محور کندوان و هراز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: توصیه هواشناسی بر پرهیز از تردد جاده‌ای غیرضرور ، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات است.

رضوی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود، گفت: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های امروز هواشناسی، از پنج‌شنبه شب و روز جمعه نیز شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.