پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هجوم ملخ های شکم بادمجانی در چهاردانگه

يكي از آفات مهم محصولات كشاورزي، مرتعي و جنگلي ملخ‌ها هستند. گونه هاي مختلفي از ملخ در چهاردانگه روي گياهان مرتعي و محصولات كشاورزي فعال مي باشند.

0

 

يكي از آفات مهم محصولات كشاورزي، مرتعي و جنگلي ملخ‌ها هستند. گونه هاي مختلفي از ملخ در چهاردانگه روي گياهان مرتعي و محصولات كشاورزي فعال مي باشند.

 Malakh_www.Etale.ir (3)

 

مهمترين گونه‌اي كه در سالهاي اخير افزايش جمعيت داشته Bradyporus latipes معروف به ملخ بادمجاني يا ملخ شكم بادمجاني است که در روزها و هفته های اخیر اما این ملخ ها دوباره در مزارع چهاردانگه جولان می دهند.

 

یکی از اهالی چهاردانگه در گفت و گوی خبرنگار چهاردانگه نیوز اظهار داشت: این نوع ملخ ها در اواخر زمستان دیده می شوند و در اردیبهشت بسیار زیاد هستند.

 

ملخ های شکم بادمجانی ملخ هایی بدون بال و نسبتاً بزرگی هستند و به طول 50 تا 60 میلیمتر و در فرق سر سه نوار طولی تیره مشاهده می شود. پیش گرده به رنگ نخودی روشن و در قسمت جلو تیره رنگ است. حلقه های شکم سیاهرنگ با نقاط روشن می باشند.

 

هم چنین در خبرها آمده است که: ملخ های شکم بادمجانی به 3 میلیون و 700 هزار هکتار از مراتع سمنان هجوم آوردند.

 

رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی سمنان گفت: هجوم این آفت یکی از عواقب کاهش بارندگی و خشکسالی در استان است و در سایر استان های کشور نیز گزارش شده است.

 

رضا ملابراری تنها راه مقابله با ملخ شکم بادمجانی را مبارزه شیمیایی عنوان کرد و افزود : هر چند این ملخها از نظر مردم آفت محسوب میشوند اما در واقع بعنوان یکی از زنجیره های غذایی پرندگان شناخته شده اند و با گرمتر شدن دمای هوا تا اوایل مرداد پس از تخم ریزی از بین میروند بنابراین فقط برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مزارع و باغ ها در هشت هزار هکتار از مراتع مجاور باغات و مزارع مناطق ییلاقی سمپاشی انجام شده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.