پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نوروز ۹۹ را در خانه‌هایمان جشن گرفتیم

0

ایسنا/مازندران عید نوروز چون اعیاد اسلامی، از آداب و رسوم خاص اسلامی است و علاوه بر آن، برخی آداب و رسوم نیکو هم در روزهای نوروز در بین مردم ایران زمین دیده می‌شود، فرهنگ مردم را باید در درون زندگی مردم و از لابه لای باورهای آن‌ها جستجو کرد.

عید نوروز در ایران اولین روز از سال نو و مصادف با یکم فروردین است، جشن نوروز ریشه در ایران باستان دارد و مراسمی است کهن با تاریخچه‌ غنی که از دوران قدیم به یادگار برایمان باقی مانده، نوروز واژه‌ای است مرکب از دو جزء که روی هم به معنای روز نوین است و بر نخستین روز از نخستین ماه سال خورشیدی، آنگاه که آفتاب به برج حمل انتقال می‌یابد، گذارده می‌شود.

مازندران نیز همانند سایر استان‌ها رسم‌های خاص خود را برای برپایی این عید باستانی دارد اما امسال نوروز متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود، امسال مازندران مهمان نمی‌خواهد.

تمام طول سال در ایسنا مازندران به دنبال دلایل مشکلات توسعه مازندران بودیم تا راهکارهای اساسی بر طبق نظر کارشناسان را به گوش مسئولان برسانیم، سالی که شروعش با سیل در این استان بود و پایانش با بیماری کرونا همراه است.

سال ۹۸ با تمام خوشی‌ها و ناخوشی‌هایش مانند برق و باد سپری شد، سالی که از ۲۷ اسفند ماه ۹۷ با سیل آغاز و اتفاقات دیگری مانند میانکاله و مرگ پرندگان مهاجر، فوت آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه مازندران و در روزهای پایانی آخرین ماه سال با ویروس کرونا همراه بوده است اما برای مازندران خبرهای خوشی هم مانند ثبت جنگل‌های هیرکانی رقم خورد تا به ما نشان دهد زندگی همین دقایق در حال گذر است بنابراین باید قدر دان داشته‌هایمان باشیم. 

امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل نوروز را در منزل می‌مانیم و جشن می‌گیریم تا زنجیره این بیماری هر چه زودتر از بین رود و مازندران سرسبزم دوباره رنگ شادی به خود گیرد.

با امید روزهای خوب برای همشهریانم

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.