پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نواخته‌شدن ارکستر 10 هزار شهید دفاع مقدس در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی عصر امروز در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس در فرمانداری ساری از برگزاری ارکستر ۱۰ هزار شهید استان مازندران در سال جاری خبر داد و بیان کرد: چهلمین سالگرد دفاع مقدس می‌تواند مانند چهلمین سال انقلاب دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: با شهادت این سردار بزرگ جمهوری اسلامی دستاورد بزرگی را از دست داد اما با شهادتش یک سرمایه اجتماعی و همبستگی ملی ایجاد شد.

ابراهیمی ادامه داد: باید تلاش کنیم با بکارگیری دستگاه‎های فرهنگی و مراکز متصل و وابسته به این فضا فصل نوین و ارزشمندی را در حوزه دفاع مقدس ارائه بدهیم.

این مسؤول، گفت: برگزاری ارکستر ۱۰ هزار شهید مازندران یکی از برنامه‌های سال جاری است، همچنین در حوزه سریال، مستند و نمایش‌های رادیویی تولیدات فاخری خواهیم داشت و تولید سریال تلویزیونی نیز در سال جاری از دیگر اقدامات این سازمان در چهل سالگی دفاع مقدس است.

*برنامه‌ سحر و افطار مزین به شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت

وی با بیان اینکه در برنامه‌ سحر و افطار به شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت استان پرداخته می‌شود، گفت: درصدد انجام برنامه‌ریزی‌های منسجم‌تر برای چهل سالگی دفاع مقدس هستیم تا به مثابه چهل سالگی انقلاب، دفاع مقدس را زنده کنیم.

ابراهیمی با اشاره به تأثیرگذاری کارهنری در برنامه‌های دفاع مقدس افزود: باید با تدبیر و درایت و تعامل بیشتر با مسئولین و ادارات در اجرای برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس در شبکه‌های مجازی بدرخشیم. 

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز اظهار کرد: این ستاد دارای ۱۶ کمیته است و در ۴۲ هفته مناسبت به اجرای برنامه می‌پردازد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما گرامیداشت چهلمین سال را در این بستر باشکوه برگزار کنیم.

*گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در فضای مجازی

ملکی تصریح کرد: امروز مردم در فضای مجازی جلوتر از ما حرکت می‌کنند، پس مردمی کردن برنامه‌ها ضرورت دارد، دستگاه‌های اجرایی نیز با شناسایی ظرفیت‌ها در این میدان پای کار بیایند و همگی تلاش کنیم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به نحو شایسته‌ای برگزار کنیم.

*شورای فضای مجازی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز از تشکیل شورای فضای مجازی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد و بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و کارشناسان در این فضا تأکید کرد.

وی اضافه کرد: خلأ تولیدات مردمی در حوزه دفاع مقدس احساس می‌شود، تولید بازی رایانه‌ای را یکی از راهکارهای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان و مردم است.

*ضرورت حضور پررنگ در برنامه‌های دفاع مقدس

عسکر مجیدی معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران نیز به ضرورت حضور پررنگ در برنامه‌های دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: دفاع مقدس بخشی از تاریخ ما است و باید به نسل‌های جوان منتقل کنیم.

وی بیان کرد: انقلاب فرصتی برای ما ایجاد کرد و باید در نشان دادن آن به جوانان همت کنیم و شاهد تأثیرات مثبت آن باشیم.

مهدی معصومی رئیس حوزه هنری مازندران نیز با اشاره به اینکه باید مردم را با شیوه‌های هنری فاخر جذب دفاع مقدس کنیم، گفت: با ارائه تولیدات فاخر و حمایت از هنرمندان برجسته در تولید آثار با موضوع ایثار و شهادت می‌توان مفاهیم دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد.

*رونمایی بسته تبلیغی قهرمانان دفاع مقدس در سال جاری

وی با بیان اینکه آثار هنری نیازمند نظارت متخصص هنری است، از اهمیت نظارت فضای مجازی سخن گفت و دراین راستا اعلام آمادگی کرد و  از رونمایی پکیج تبلیغی قهرمانان دفاع مقدس در سال جاری خبر داد.

 /۸۶۰۴۸/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.