پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایندگان مجلس در حوزه اشتغال و معیشت سنگ تمام بگذارند

0

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه پنجشنبه در جمع منتخبان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار سلام و ارادت بر شهدای انقلاب، دفاع‌مقدس، امنیت، مدافعین حرم و حوزه سلامت، گفت: با توجه به بیانات نمایندگان منتخب و با توجه به حکم رهبر معظم انقلاب به اینجانب دو وظیفه؛ شناسایی برجستگی‌هایی استان مازندران و بزرگداشت آن‌ها و تقویت شناسایی جوانان انقلابی باید مدنظر باشد.

وی افزود: برجستگی شخصیت مردم مازندران باید در منتخبین خود را نشان دهد و شاهد این باشیم که نمایندگان نیز دارای برجستگی‌های فراوان هستند، البته برگزاری این نشست در این روز نوید خوبی است که مورد عنایت حضرت ولی عصر قرار می‌گیرد.

عدالت رسالت بزرگ منجی عام بشریت است

محمدی لائینی یادآور شد: رسالت بزرگ ولی عصر (عج) اجرای عدالت بوده که خواسته تمام بشیریت در تمام ادیان است، امروزه شاید حکومت‌ها دچار رونق در بخش‌های مختلف و اقتصاد شده باشند اما آیا عدالت اجرا به طور کامل اجرا خواهد شد؟

این مسئول با اشاربه به رسالت دوم مهدی موعود، بیان کرد: هدف بعدی منجی عالم بشریت، تقویت و گسترش ایمان، هدایت و نور در دین اسلام به عنوان جامع‌ترین دین در سراسر جهان است، البته عمل کردن به این دو مأموریت تاحدودی بر عهده ما هم هست، چرا که انقلاب پیش مقدمه ظهور است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی دارای منزلت و شأن بالایی است، ما باید به تقویت بعد مجلس‌شناسی توسط مردم کمک کنیم، مجلس در رإس امور است و با پشتوانه مردمی می‌تواند کارساز باشد، همچنین مجلس از منشورها و اسناد مهمی مثل قانون اساسی و گام دوم انقلاب برخوردار است.

محمدی لائینی اضافه کرد: با اسناد و رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌توانیم کارها را به درستی پیش ببریم، شناسایی استان مازندران، نقاط ضعف‌، قوت و ظرفیت‌ها باید صورت بگیرد، من در مسؤولیت خودم شعاری در ذهن ترسیم کردم تا روزی که مازندران از سلامت و رشد کامل برخوردار شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: استان مازندران باید پیشرفت کند، با در نظر گرفتن بهترین‌ها برای استان همچون توجخ به حوزه حمل و نقل ریلی که قطار پرسرعت می‌توان به رونق این استان کمک کرد و برای این کار باید وحدت و انسجام خودمان را حفظ کنیم.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید این وحدت را پایان دوران نمایندگی با نگاه استانی حفظ کرده و فقط به فکر حوزه خودشان نباشند، باید این مهارت رو داشته باشیم که کارکرد شهرستانی، استانی و ملی را در نظر بگیریم.

محمدی لائینی اظهار داشت: شعار سال باید سرلوحه همه بوده و باید به دنبال جهش در تولید باشیم، از شما نمایندگان می‌خواهم قفل‌های قانونی را باز کرده و آسیب‌های موجود در قوانین را پیدا کرده و آن را رفع کنید.

وی خطاب به منتخبان مردم مازندران در مجلس یازدهم، ادامه داد: شما نمایندگان در حوزه نظارت، اشتغال و معیشت باید سنگ تمام بگذارید و از حداکثر توان خود برای نظارت استفاده کنید تا چرخ اقتصاد بچرخد و مشکل معیشت حل شود زیرا در حوزه محیط زیست نمایندگان استان‌های شمالی وظیفه سنگینی از جمله رفع مشکلات؛ تخریب جنگل‌ها، دریا و رودخانه‌ها، زباله‌ها و پسماندها که آسیب جدی به محیط زیست می‌زند، دارند.

استیضاح نباید برای تسویه حساب‌های سیاسی و شخصی صورت گیرد

محمدی لائینی افزود: استیضاح در مجلس نباید برای تسویه حساب‌های سیاسی و شخصی صورت بگیرد یلکه باید برای رفع مشکل ملت و پشیبرد کار استفاده شود، ار جوانان بطور ویژه بکارگیری شده و از اقشار مستضعف که بار اصلی انقلاب به دوش آن‌ها است حمایت شود، عدالت سرلوحه کار باشد.

این مسئکل در پایان عنوان کرد: آغاز کار به دست نمایندگان در مجلس است، البته به سلامت خود توجه ویژه داشته تا با ورود به مجلس صادقانه عمل کرده وپس دوره بعد از چهار سال نیز صادقانه گزارش کار دهند، جنگ فرهنگی بسیار مهم است ولی جنگ امروز جدال در اقتصاد است که باید هر چه سریع‌تر به سراغش برویم.

حجت‌الاسلام اسدی کیادهی، مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران، ضمن خوش آمدگویی گفت: این نشست به مثابه پارلمان محلی و استانی است که می‌تواند پیوند امام و رهبری امت را با حضور نماینده مقام معظم رهبری و مردم شریف استان را با حضور وکلای ملت ایجاد کنند و موضوع مطالعه گری و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را رقم بزند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری اولین نشست مجمع منتخبین نمایندگان استان در دفتر نماینده مقام معظم رهبری گفت: امیدوارم با استمرار و جدیت لازم، از این نشستها مردم شریف استان به نحو شایسته ای بهره مند شود.

کد خبر 4896617
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.