پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

“نمایش تردید” در نمایشگاه صد میلیاردی/چراغ سبز استاندار به ساخت مرکز نمایشگاهی ساری

ظاهرا با پافشاری تجار و بازرگانان مرکز استان و حمایت های فرمانداری سرانجام طلسم ساخت مرکز همایش ها و نمایشگاه بین المللی ساری شکسته شد و استاندار مازندران که تا پیش از این چند بار مخالفت خود را با ساخت این مرکز در ساری اعلام کرده بود سرانجام مجبور شد در برابر عمل انجام شده قرار گیرد و با اعلام عمومی ساخت مرکز نمایشگاهی ساری توسط بخش خصوصی این آخرین مانع هم از سر راه ساخت بی دغدغه مرکز برداشته شد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: ظاهرا با پافشاری تجار و بازرگانان مرکز استان و حمایت های فرمانداری سرانجام طلسم ساخت مرکز همایش ها و نمایشگاه بین المللی ساری شکسته شد و استاندار مازندران که تا پیش از این چند بار مخالفت خود را با ساخت این مرکز در ساری اعلام کرده بود سرانجام مجبور شد در برابر عمل انجام شده قرار گیرد و با اعلام عمومی ساخت مرکز نمایشگاهی ساری توسط بخش خصوصی این آخرین مانع هم از سر راه ساخت بی دغدغه مرکز برداشته شد.

 

متاسفانه و علیرغم اینکه پیمانکار بخش خصوصی مدت هاست در محل ساخت نمایشگاه دست به تجهیز کارگاه زده است و مشغول به فعالیت است منتها مقامات استانی به شکل های گوناگون از این واقعیت طفره می رفتند، در حالی که این پروژه عظیم عملا هیچ مسئولیت و بار مالی برای دولت ندارد که هیچ ،سرشار از آورده و سود اقتصادی خالص است که می تواند در بلند مدت به عنوان یک مکان پولساز مدرن و آبرومند برای استان در نظرگرفته شود.

 

حمایت از سرمایه گذار و دخالت بخش خصوصی در کارهای عمرانی مهمترین هدف دولت برای رشد اقتصادی تعریف شده است حال آنکه در راه ساخت این مجتمع عظیم بارها از طرف مسئولان استانی مانع تراشی شده است.

 

اینکه نمایشگاه های دیگر در استان کاملا زیان ده هستند و استقبال نمی شوند دلایل بسیاری دارد که یکی از مهمترین شان خارج بودن از مرکز استان است و سرمایه گذاران و صاحبان صنایع میل و رغبتی برای برگزاری و نمایش محصولاتشان در شهرهای خارج از مرکز استان ها ندارند و این مسئله ابدا هیچ ارتباطی به مسئولان ساروی ندارد بلکه دقیقا به صنعتگران و تاجرانی مربوط است که استقبال چندانی از این مسئله نمی کنند.

 

حال که سالهاست با گرفتاری یک مرکز نمایشگاهی در استان که بیلان کاری بسیار ضعیفی دارد و عملا تبدیل به فروشگاه زنجیره ای شده است را سرپا نگه داشته اند دلیلی ندارد از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت لازم انجام نشود. در این شرایط سخت اقتصادی و با آورده ای بیش از یکصد میلیارد تومان که فاز یک نمایشگاه ساری به خود اختصاص داده است واقعا تنها نتیجه ای که می توان گرفت درصد موفقیت بالای این نمایشگاه و مرکز همایش های بین المللی است که قطعا با کار کارشناسی به همراه نیاز سنجی و امکان سنجی از طرف بخش خصوصی در حال اجرا شدن است.

 

همین مسئله سبب شد که نهایتا استاندار مازندران که بارها به شکل های گوناگون ساخت این نمایشگاه را نادیده گرفته بود علیرغم اینکه توسط دولت تصویب شده است و دستور وزارت خانه مربوطه را هم دارد، واقعیت را بپذیرد و خبر اخذ مجوز و آغاز به کار ساخت نمایشگاه را در “افتتاحیه هشتمین جشنواره فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد” اعلام کند.

 

فلاح ضمن تاکید بر اینکه باید مازندران را به شکل کلانشهر دید گفت: مردم و مسئولان مرکز مازندران خواستار ایجاد مرکز نمایشگاهی در ساری هستند… مازندران کلان‌شهر بوده و تا زمانی که امکانات ما محدود است، لازم است از امکانات شهرهای نزدیک استفاده شود. اما در ادامه اشاره کرد:” سال گذشته به بخش خصوصی مجوز داده شد تا با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در جاده فرح‌آباد بتواند مرکز نمایشگاهی احداث کند.”

 

هرچند سخنان فلاح کمی ضد و نقیض بود اما در نهایت با اشاره به آغاز به کار ساخت نمایشگاه در جاده فرح آباد تا حدودی نگرانی ها در مورد ادامه کار پیمانکاران برطرف شد. واقعا چرا برخی از مسئولان و دست اندرکاران حالا به هر دلیل اعم از عداوت یا کوته بینی حاضرند صد میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه آنهم توسط بخش خصوصی برای ساخت یک مرکز مدرن در مازندران را فدای تعصبات شهر گرایانه خود کنند؟ و چرا در تمام این سالها مانع انجام این کار می شدند؟ اکنون که هم مجوزهای قانونی از دولت و همچنین وزارت صنعت،معدن و تجارت احذ شده است و هم استاندار بالاخره این موضوع را اعلام کرد و همچنین آغاز به کار پیمانکار که مدت هاست مشغول انجام عملیات است،همه دست به دست هم دهند تا با توجه به بخش خصوصی با راه اندازی این مرکز بزرگ کمک مهمی به رونق اقتصادی استان انجام شود.

منبع:‌وارش نیوز

 
 
 
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.