پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 14 شهریور ۱۳۹۳

شهدا مال قشر خاصی نیست و این امنیتی که ما الان داریم به برکت خون شهدا و فداکاری های آنان است

0

به گزارش آهنگری کیاسری، خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ساری، نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته ( جمعه – 14شهریور ۱۳۹۳ ) بخش چهاردانگه به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمین یوسفعلی تیموری، امام جمعه محترم بخش چهاردانگه برگزار گردید.

امام جمعه چهاردانگه در خطبه اول با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بیان داشت اگر اهل تقوی باشیم قبر و قیامت و مرگ را غافل نمی شویم ، انسان های سرگرم دنیا و بی تقوا مردن و قبر و برزخ و سئوال و جواب و قیامت را فراموش می کنند خدا نیاورد آن روزی که آدم سرمست و سرگرم دنیای فانی شود و از مردن غافل شود و خیال کند مرگ و مردن مال دیگران است و خیال نکند وقتی مردیم دیگر کسی کاری به ما ندارد : یا اول خوشبختی است یا اول بدبختی.

ایشان به بیان امام علی (ع) اشاره کردند که بعد از بازگشت از جنگ صفین خطاب به اهل قبور فرمودند: ای اهل دیار وحشت ،ای اهل محله های تاریک ، ای کسانی که در خاک فرو رفته اید ، ای غریب ها ، ای مردم تنها ،شما جلو افتادید ما پشت سر شما هستیم ما هم بعد از شما خواهیم آمد ، حالا می خواهید خبرهایی به شما بدهم : اما خانه هایتان دیگران صاحب شدند، همسرانتان رفتند پی زندگی خود، سرمایه ها بین ورثه تقسیم شدند ، حالا شما چه خبر دارید؟ امام رو کرد به اصحاب و یاران فرمود اگر اینها اجازه داشتند حرف می زدند و می گفتند برای قبر و قیامت آن چیزی که به درد می خورد تقوی و پرهیزگاری است . امام جمعه محترم در ادامه بیانات خود در رابطه با معاد به عالم بعد از مرگ اشاره کردند و بیان داشتند عالم قبر یعنی عالم برزخ ، عالمی بینابین دنیا و آخرت است. از امام صادق (ع) روایت شده است که به شیعیانش خطاب می کند به خدا قسم ما ترس نداریم برای شما مگر از برزخ .

در خطبه دوم نیز امام جمعه محترم مومنین و مومنات را به تقوای الهی سفارش کردند و فرمودند انسان که اهل تقوی باشد در زندگی اش به اندک روزی حلال بسنده می کند . امام رضا(ع) می فرماید تا وقتی که آدم به کم اکتفا کرد خداوند هم به عمل کمش اکتفا می کند اما اگر بخواهد زیاده روی کند و از هر مسیر و راهی بدست بیاورد خداوند در قبر و قیامت از عمل کمش اکتفا نمی کند .

حاج آقا تیموری در بیان مناسبت های هفته میلاد سراسر نور و سرور امام علی ابن موسی الرضا(ع) را به امام زمان (عج)، رهبر انقلاب و همه شیعیان و نمازگزاران تبریک گفتند و قطعه شعری را به همین مناسبت قرائت کردند.

مناسبت بعدی اشاره به 17 شهریور بوده است که در این روز و در سال 1357که رژیم ستمشاهی هزاران نفر از مردم را به خاک و خون کشید اما مردم عزت و شرف و کرامت بدست آوردند و بنیاد نظام ستم را از بیخ و بن برکندند.

امام جمعه محترم به واقعه رحلت آیت الله جباری نماینده مازندران در مجلس خبرگان و امام جمعه شهرستان بهشهر اشاره کردند و این مصیبت را از طرف خود و نمازگزاران جمعه کیاسر به آقا امام زمان و رهبر عظیم الشان و مردم بهشهر تسلیت و تعزیت گفتندو برگزاری تشیع جنازه باشکوه آن عالم بزرگوار را عزتی دانستند که مال خداوند است چون دل ها دست خداست و هرکه را بخواهد عزیز می کند. ایشان در ادامه با اشاره به در پیش بودن برگزاری یادواره شهدای چهاردانگه در شهر کیاسر از بخشدار محترم چهاردانگه و مسئولین ستاد تشکر کردند که کوششان بر این است که یادواره شهدا مردمی باشد و همه دخیل باشند چرا که شهدا مال قشر خاصی نیست و این امنیتی که ما الان داریم به برکت خون شهدا و فداکاری های آنان است . حاج آقا تیموری در ادامه به بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان اشاراتی داشتند .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.