پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نزدیک به ۸۰ درصد صنایع چوب ایران، در شمال کشور قرار دارد

مدیرکل دفتر جنگل داری و امور بهره برداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از مجموع ۳۳ واحد فعال صنایع تبدیل اولیه چوب در ایران، ۲۶ واحد یعنی نزدیک به ۸۰ درصد آن در استان های گیلان و مازندران و گلستان قرار دارد.

0
 
پایگاه خبری چهاردانگه:  مدیرکل دفتر جنگل داری و امور بهره برداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از مجموع ۳۳ واحد فعال صنایع تبدیل اولیه چوب در ایران، ۲۶ واحد یعنی نزدیک به ۸۰ درصد آن در استان های گیلان و مازندران و گلستان قرار دارد.
 
سید وجیه الله موسوی  افزود: صنایع تبدیل اولیه شامل کارخانه های نئوپان، ام دی اف، کاغذسازی، چوب بری های بزرگ است.
وی ادامه داد: واحدهای موجود در شمال کشور، در مجموع در سال ۱۳۹۳ سه میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب چوب از گونه های درختی جنگلی و غیر جنگلی مصرف کردند.
موسوی تأکید کرد: در حدود ۷۰۰ هزار متر مکعب از حجم چوب مذکور، از محدوده طرح های جنگل داری و بقیه از مناطق خارج از طرح های جنگل داری تامین شده است.
این مسئول سازمان جنگل ها و مراتع کشور ادامه داد: گونه های جنگلی به درختانی گفته می شود که در داخل جنگل می رویند، مانند راش و بلوط و به درختانی مانند صنوبر که در خارج از جنگل می رویند، و یا در قالب زراعت چوب، به دست مردم کشت می شوند، گونه غیر جنگلی می گویند.
جنگل های هیرکانی با ۱٫۹ میلیون هکتار وسعت، از آستارا در شمال استان گیلان تا گُلی داغ در شرق استان گلستان امتداد دارد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.