پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ناپایداری های جوی سیلاب ساز جمعه شب به مازندران می رسد/احتمال سیلابی‌شدن برخی مناطق کوهستانی مازندران

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد ؛ ناپایداری های جوی که طی دو روز گذشته بیشتر مناطق جنوبی ، شرقی و غربی کشور را تحت تاثیر قرار داد و باعث جاری شدن سیل در بعضی مناطق شد ، جمعه شب (امشب) به این استان برسد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: هواشناسی مازندران پیش بینی کرد ؛ ناپایداری های جوی که طی دو روز گذشته بیشتر مناطق جنوبی ، شرقی و غربی کشور را تحت تاثیر قرار داد و باعث جاری شدن سیل در بعضی مناطق شد ، جمعه شب (امشب) به این استان برسد.

اداره کل هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه ای اعلام کرده است که این سامانه ناپدار در گذر جمعه به شنبه از روی دامنه های البرزعبور می کند و بیشترازهمه ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بر اساس این اخطاریه ؛ ساکنان مناطق کوهستانی مازندران جمعه شب شاهد بارش های رگباری ، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق خواهند بود و احتمال سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق کوهستانی نیز دور از انتظار نیست.

هواشناسی مازندران همچنین پیش بینی کرده است که از روز یکشنبه هفته آینده با نفوذ سامانه سرد بارشی ، این استان بتدریج شاهد بارش باران همراه با وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما خواهد بود.

بر اساس این پیش بینی ، مناطق کوهستانی مازندران در پی ورود این سامانه شاهد بارش باران و برف و مناطق ساحلی و جلگه ای هم شاهد بارش شدید باران همراه با احتمال آبگرفتگی معابرعمومی خواهد بود.

وضعیت دریای خزر نیز در این مدت مواج پیش بینی شده است .

فعالیت این سامانه بارشی از روز دوشنبه کاسته می شود.

جدول پیش بینی هفتگی هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که با ورود سامانه سرد بارشی از روزیکشنبه هفته آینده ، دمای هوای این استان تا هشت درجه کاهش می یابد.

هوای استان هم اکنون در مناطق جلگه ای و ساحلی نیمه ابری و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی هم تمام ابرای است .

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز درگرم ترین ساعات امروز به ۲۰ و در خنک ترین زمان شب هم به ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.