پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نام‎گذاری یکی از خیابان‎ها یا میادین ساری به‎نام استاد طاهرپور

عضو شورای اسلامی شهر ساری از نام‎گذاری یکی از خیابان‎ها یا میادین این شهر به‎نام استاد سید احمد طاهرپور خبر داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: محمدحسن محمدی‎کیادهی عصر امروز در آیین نکوداشت استاد سیداحمد طاهرپور از اساتید عکاسی و فیلم‎سازی مازندران و کشور، گفت: برای تجلیل از خدمات و جایگاه علمی و هنری این استاد فرهیخته و جاودانه شدن یاد و نام او برای نسل‎های آینده، یکی از خیابان‎ها یا میادین شهر به‎نام او نام‎گذاری می‎شود.

 

وی با اشاره به حضور شهردار ساری در تهران، افزود: تماس تلفنی با مهدی عبوری داشتم و او نیز موافقت خود را برای این نام‎گذاری اعلام کرده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر ساری همچنین از آمادگی شورا و شهرداری ساری برای تأمین هزینه سفر استاد و خانواده او به یکی از کشورهای همسایه گفت و اینکه برای برپایی نمایشگاه در این کشورها اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر ادارات فرهنگی هنری باید کمک کنند.

 

به گزارش فارس، آئین نکوداشت استاد سید احمد طاهرپور برای قدردانی از نیم‌قرن حضور موفق و هدفمند او در رشته‎های عکاسی و فیلم‌سازی، امروز با حضور دانشجویان، اساتید، مسئولان شهری و استانی، دوستداران و خانواده او در دانشگاه فرهنگ و هنر واحد یک ساری برگزار شد.

 

استاد طاهرپور یکی از اساتید و هنرمندان برجسته به‎ویژه در رشته عکاسی است و به همین دلیل او را «پدر عکاسی مازندران» نیز می‎نامند.

 

این هنرمند استاد، متولد ۱۳۳۰ در شهرستان بهشهر است، نخستین فیلم خود با نام رهایی را در سال ۵۴ ساخت، فعالیت دانشگاهی خود را از سال ۸۶ آغاز کرد و تاکنون نیز ادامه دارد.

 

برپایی نمایشگاه‌های متعدد عکس انفرادی، دونفره یا گروهی در سوئد، آلمان، عربستان، دبی و شهرهای تهران و ساری از فعالیت‌های اوست که بیشتر به مازندران‎شناسی اختصاص دارد.

 

استاد طاهرپور نخستین هنرمندی است که نقشه مازندران را به‌صورت رنگی تهیه و این استان را با تصاویر زیبا به دنیا معرفی کرده است.

 

وی دارنده عناوین مختلفی در بخش‌های کارگردانی، عکس و نمایشگاه از جشنواره‌های شیر و خورشید در سال ۵۶ تا سفر و گردشگری در سال ۹۴ است.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.