پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

میزبانی امامزادگان از زائران اربعین/ایجاد ایستگاههای فرهنگی ساحلی

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اربعین حسینی امسال، گفت: طبق فرمایشات رهبری هرچه ستاد کرونا تعیین کند همان لازم‌الاجرا خواهد بود و حفظ سلامتی ضرورت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی امسال پیاده‌روی نخواهیم داشت و مراسم در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، افزود: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران در اربعین حسینی میزبان عزاداران خواهند بود و مراسم محوری در فضای باز بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مانند مراسم دهه اول محرم در فضای باز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: محوطه بقاع متبرکه روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی می‌شود و ممنوعیت توزیع غذای نذری همچنان پابرجاست.

برنامه‌ای برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی نداریم

حبیب‌الله ساداتی مدیرکل حج و زیارت مازندران نیز در این جلسه گفت: از سال‌های نخست که شروع به اعزام زائران به اربعین حسینی کردیم حدود ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند اما در یک جهش قابل توجه طی سال گذشته و با توجه به اینکه در صدور ویزا مشکلاتی هم ایجاد شده بود بیش از ۱۱۴ هزار مازندرانی عازم اربعین حسینی شده بودند.

وی با بیان اینکه مردم این عطش را دارند تا هرساله در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند، افزود: اربعین حسینی دارای ظرفیت بزرگ معنوی است و بسیار از خانواده‌ها که شرایط مالی مناسبی ندارند در ایام اربعین به‌علت اینکه سفر ارزانی به‌شمار می‌رود به کربلا مشرف می‌شدند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این توفیق از عزاداران حسینی گرفته شده است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران بیان کرد: با توجه به خبرهای منتشر شده کشور عراق در اربعین امسال میزبان زائران خارجی نبوده و به همین منظور تا اطلاع ثانوی در استان ثبت‌نام برای اعزام زائران حسینی به اربعین حسینی نخواهیم داشت.

برپایی ایستگاه‌های فرهنگی تبلیغی اربعین در سواحل

محمد عباسپور مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلای مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده نگاه موکب‌داران مجموعه سپاه استان این است تا موکب‌های اربعین حسینی محدود به اربعین نشوند و در قالب کمک‌های مومنانه، محرومیت‌زدایی و ساخت خانه‌های محروم فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل جامع اربعین توسط سپاه کربلا استان طراحی و به نواحی بسیج استان ابلاغ شد است، افزود: هفته‌ای که به اربعین حسینی منتهی می‌شود سپاه کربلا با مشارکت نواحی بسیج در شهرستان‌ها اقدام به اجرای برنامه‌های مذهبی و محرومیت‌زدایی در قالب برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی، تئاتر، مسابقات و… خواهد کرد.

دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه کربلا مازندران تاکید کرد: یک حرکت ارزشمند که امسال در دهه نخست محرم در استان اجرا شد تبدیل هر خانه به حسینیه و عزاداری مقابل درب خانه‌ها بوده که این فرهنگ در اربعین حسینی نباید نادیده گرفته شود بلکه باید تقویت شود.

عباسپور با اشاره به حضور مسافران در تعطیلات دهه آخر صفر در سواحل و جنگل‌های مازندران گفت: ایستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی برای اربعین حسینی توسط بسیجیان در سواحل و مناطق آسیب‌پذیر استان برای مسافران برپا خواهد شد.

کد خبر 5032111
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.