پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

میانکاله آرام و خاموش است/ دروغ پردازی رسانه های سوخته غربی

0

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: آخرین حریق سال جاری حوالی ساعت دو بامداد ۲۶ مردادماه در پناهگاه حیات وحش میانکاله شعله ور شد و پس از تلاش شبانه روزی ۱۱ شب اطفا شد و در این حادثه تلخ ۳۴۰ هکتار از پناهگاه میانکاله خاکستر شد.

به رغم آنکه رسانه‌های داخلی از حریق و اطفای آن خبررسانی کرده بودند اما رسانه‌های معاند آن سوی آبی همچنان تمایل به آتش افروزی در این پناهگاه منحصر به فرد دارند و در خبرهایشان اعلام می‌کنند، میانکاله همچنان می سوزد.

حوالی ظهر اول شهریورماه، به پناهگاه میانکاله رفتیم، هنوز آثار سوختگی آتش سوزی هفته گذشته در میانکاله وجود دارد اما طی این هفته آتش سوزی جدیدی در این پناهگاه گزارش نشده است.

محمود تقی پور محیط بان پناهگاه حیات وحش میانکاله در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه منطقه ساعت ۲ بامداد ۲۶ مردادماه دچار حریق شد و با کمک و تلاش نیروهای محیط بان ساعت ۱۱ همان شب اطفا شده است، افزود: از آن روز تاکنون این منطقه به صورت مستمر درحال پایش است و تاکنون دود و آثاری از حریق جدید در آن مشاهده نشده است.

وی گفت: در حال حاضر هیچ آثاری از آتش سوزی در منطقه دیده نمی‌شود.

تالاب بین‌المللی میانکاله در استان مازندران در ۲۵ کیلومتری شمال شهرستان بهشهر واقع‌شده است و یکی از زیستگاه‌های مهم و باارزش پرندگان مهاجر آبزی و تعدادی پرندگان بومی است. تالاب بین‌المللی میانکاله با ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت با دو زیستگاه آبی و خشکی که ۴۵ هزار هکتار پهنه آبی و ۲۳ هزار هکتار اراضی خشکی است. بر اساس آمارهای رسمی این منطقه دارای ۲۳۰ گونه پرنده و ۱۸۰ گونه گیاه است.

کد خبر 5005063
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.